Höstkänslor...

2008-08-13 17:13:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


I natt sov lilla älsklingen 7 timmar! Sååå skönt! Blev helt chockad när jag vaknade o klockan var halv 6. Gick på på toaletten efter att jag ammat o då gick jag förbi pappa som satt vid köksbordet, stackaren fick lov att åka till jobbet då. Jag skulle aldrig överleva att gå upp kl 5 varje morgon!

Idag har vi haft en soft dag hemma hos mamma o pappa. Jag har suttit vid datorn o planerat barnvälsignelse medans micke har suttit o sett på OS. Ikväll bär det av till Emmelie o Anders. Trevligt! Då ska vi laga lite god mat o bara umgås ett gäng på ca 10 pers. Roligt att träffa alla en sista gång innan vi åker tillbaka till stan.
Jag kommer att sakna alla här uppe när allt återgår till det vanliga... när det blir höst o alla börjar jobba igen. Undra vad jag ska hitta på då??? Tur att jag har några mamma kompisar som kan underhålla mej o Mira. Det kommer bli många promenader o fikastunder!:)

Kolla in den här bilden på vår lilla MYra. Haha...för visst ser hon ut som en liten myra på bilden?



Haha...vilken mage hon har på den här bilden! Ska bli så spännande att se snart vad hon väger o hur lång hon blivit. Hon växer verkligen jätte mycket nu! Idag har hon velat ha mat oftare än hon vanligtvis äter. Undra om hon är påväg in i nån tillväxtfas kanske?
Mira har lärt sig att om hon gallskriker så kommer maten ännu snabbare...så det är hennes nya "bus". Helt plötsligt från ett leende till gallskrik. Tur att jag har lärt mej höra när det snart är matdax.

Hon har börjat stå upp litegrann också. Någon sekund o så faller hon ihop i en hög igen:) Om någon dag/vecka så kan hon säkert stå lite längre stunder. Kul att se hur hon utvecklas för varje dag.

Nu ska jag måla mina naglar. Hihi. Gäller att unna sig lite lyx ibland o lite tid för sig själv medans Mira sover.

Kommentarer
Postat av: Linda

Så söt hon är!!

Det var jättekul att ses, fast det bara blev spontant :)

Kram!

2008-08-14 @ 13:26:52
URL: http://tildesmamma.blogspot.com
Postat av: Therese

Det var verkligen skoj att ses. Det får vi snart göra om! Vi kommer till järna igen i mitten av september:)

2008-08-15 @ 17:46:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback