Härmed öppnas min blogg. Välkommen!

2008-08-04 09:37:15 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Jag har hela tiden tänkt att jag ska bli klar med min design på bloggen innan jag börjar skriva nåt men nu när jag fick en kommentar från en av mina trognaste läsare;) så måste jag ju sätta fart o börja skriva nåt nu. Inte bra om man tappar läsare redan innan man börjat skriva nåt.

Såå...detta är då starten på min blogg.

Vem är jag kanske du undrar.
Först o främst är jag ingen utan min underbara familj. Min familj består av Maken Micke och Sötisen Mira som nu är 9(!) veckor. Dom är mitt allt o utan dom vet jag inte hur jag skulle överleva. Trots att Mira bara är drygt 2 månader så förstår jag inte vad jag gjorde innan jag fick henne.
Vanligtvis (det vill säga innan Mira kom) förbrukade jag min tid på jobbet, i gymmet , med mina vänner eller framför tven/en bra bok. Jag jobbar på guldfynd annars men är nu mammaledig såklart.
Nu för tiden blir det varken jobb eller gym, nu rullar dagarna på rätt så fort utan att jag behöver göra nåt överhuvudtaget. Om man nu skulle säga att "inte göra nåt" är lika med amma, byta blöjor, städa (eller iaf hålla undan de värsta dammråttorna) tvätta, underhålla Mira m.m m.m. Det är konstigt va fort dagarna går med en liten bebis i huset.
På tal om huset... Vi har ganska nyligen flyttat in i en ny lägenhet som vi köpt. Vuxenpoäng att köpa lägenhet eller hur! Här trivs vi iaf kanon o vi bor nära allt nödvändigt:)

Nu har jag berättat vad jag gör men vem är jag då?
För att kunna berätta vem jag är så måste vi först reda ut om jag ska berätta vem jag var innan jag blev gravid eller vem jag är nu efter att jag fått barn. Innan jag blev gravid var jag en glad, envis, social, omtänksam tjej. Nu för tiden är jag mer trött, envis, nervös (Nåt hemskt kan ju hända Mira typ när som helst), lycklig,..mamma. Finns ju många fler ord som beskriver vem jag är men med min amningshjärna så får ni nog va glad att jag ens kunde komma på så många:)

Jag kommer att skriva mycket om mitt liv som mamma. Dels startade jag denna blogg för att kunna visa bilder o berätta för alla där hemma i Dalarna vad som händer med Mira o vårt liv o dels startade jag den för att jag ska ha något att göra de gånger jag behöver vara för mej själv o koppla bort allt annat för en stund.

Du hoppar rakt in i det Nordquistiska hemmet med blöjbyten, fotöljköp, glada tilllrop o mindre glada, dåliga självförtroenden o mamma känslor.

Resan börjar NU


Sötisen 9 veckor gammal

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är ju helt fenomenal på att skriva. förstår inte vart du får alla ord ifrån !?



Dessutom så är Mira hur söt som helst.

2008-08-05 @ 11:06:50
Postat av: älsklings sis

Jag tycker att din design är fin, mysig och eh, ROSA ! Men det är väl Miras älsklings färg så säg ? :)

2008-08-05 @ 11:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback