Julbak (Inte som i "rumpa"... utan "muffins")

2008-12-29 10:57:57 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Bakade himmelska muffins häromdagen. Måste ju bjuda er på receptet... Kanske finns det någon lika muffinstokig som mej som vill testa detta.

Saffransmuffins med vanlijkräm

175 g smör
3 dl socker (gärna råsocker)
2 st ägg
1 gram saffran
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 dl vaniljyoghurt (2%)


  • Vispa smör och socker vitt, vispa ner ägg, youghurt och torra ingidienser. Klicka ut smeten i muffinsformar till hälften, Sätt in i ugnen i 175 grader i 7 minuter,

  • Vispa grädden och blanda med marsansåsen, klicka ut ordentligt i muffinsena, tryck ner krämen ordentligt, grädda ytterligare 10 minuter.

  • En sats räcker till ca 12 st stora muffins. (Jag fick ut 24 muffins på 1½ sats, men då var de inte riktigt fyllda formar)

    Lycka till!


    Kommentarer
    Postat av: Linda

    Mmm, vad gott det lät! Synd att det bara är jag här hemma som gillar saffran. Hihi, å andra sidan kan jag ju få ha muffinsen alldeles för mig själv! ;-) (eller bjuda andra på som kommer på besök)



    Hoppas ni haft en bra jul!



    kram Linda

    2008-12-29 @ 11:56:46
    URL: http://lindaskriver.blogspot.com
    Postat av: Linda

    Jag har en grej till dig i min blogg! ;-)



    kram Linda

    2008-12-29 @ 22:23:43
    URL: http://lindaskriver.blogspot.com
    Postat av: Emil

    ey, I´m finally here (for the first time..or?:) I´ve tried this yesterday - EXCELLENT! AMAZING! have a nice New Years Eve 08/09. Hugs/Karlsson

    2008-12-31 @ 10:42:58

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback