Olyckor händer så lätt...

2008-12-01 10:47:56 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Sänder ut en varning till känsliga läsare. Innehållet i detta inlägg kan innehålla otäcka beskrivningar.

Vaknade stax innan fem i natt av att Mira var vaken. Hon grät inte men jag hörde tydligt att hon var vaken. Reste mej upp för att ta upp henne så att hon skulle få lite mat o sen kunna somna om.
När jag lyfter upp henne känner jag att hon är blöt. Jag trycker lite försiktigt på blöjan o ut droppar det massa blött ner på golvet. Jag rusar in på toan o märker där att hela pyjamasen är full. Blöjan har alltså läckt sååå mycket. Tyvärr var det ju inte bara kiss kan jag ju säga. Efter att ha gjort ren Mira så mycket jag kunde utan dusch var det bara att ställa sig o tvätta pyjamas o torka golv. Gissa hur roligt det är kl fem på morgonen när man själv är så trött att man inte vet vad man heter och som pricken över i-et också mår illa.
Min slutsats är väl att antingen var det katrinplommonen som verkat under natten (fast hon brukar aldrig bli så av dom) eller så har Mira också drabbats av en del av magsjukan. Med tanke på att hon vägrade äta i går kväll kan det ju mycket väl betyda att hon hade ont i magen eller så.

Tack o lov somnade Mira om efter en 10 min av bökande i sängen. Jag fick iaf ligga till kl åtta innan jag behövde gå upp.

Nu på förmiddagen har vi varit till bibblan. Kom tom dit innan öppning och möttes av att dörrarna var stängda. Trodde kl var mycket mera än så. Vi strosade lite på stan tills det att det började regna, då hade jag ingen lust att va kvar längre. Det blev en timmes promenad iaf, fast det var nog allt vad jag orkade för nu är jag helt slut. Mår illa idag med=(

Nu ska jag ta o städa Miras säng. Orkade verkligen inte det i natt. Som tur var hade det inte hunnit läcka så mycket i sängen.

Önskar er alla en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Linda

Usch ja, det där har jag också varit med om några gånger + massa kräääk på det sen..

Hoppas ni blir bättre och krya på er-kramar från oss!

2008-12-01 @ 10:59:34
URL: http://tildesmamma.blogspot.com
Postat av: Linda

Usch, inget roligt med magsjuka! Skickar över en hel bunt med krya-på-er-kramar!!



kram Linda

2008-12-01 @ 11:01:47
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Therese

Tack ska ni ha!

2008-12-01 @ 11:56:22
Postat av: Jenny*

Hoppas det inte blev något mer magsjukleliknande. Jag röstar på att det var katrinplommonen! Vårt motsatta problem här hemma löste sig nog förra blöjbytet så det tackar vi päronen för! Vad fint du gjort med den nya designen! Jag har inte varit inne på ett tag märkte jag.. Hoppas vi ses på friskis imorgon! Kram Jenny och Debora

2008-12-01 @ 17:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback