Tårta på tårta...

2008-10-16 17:24:30 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Jag berättade väl att vi får besök på söndag av Mickes släkt här från småland. 15 st i vår lilla lägenhet. Undra hur det kommer att gå.

Hur som helst så har jag iaf tänkt baka en tårta tills då.
Nu är det så att jag har två förslag på fyllning till gräddtårtan. Egentligen gillar jag inte gräddtårta så värst, tycker det är mycket godare med marsipan tårta. Men jag tror inte att jag orkar grångla med att göra en prinsesstårta. Det får bli till Miras ett års kalas sen istället:)
Ja, åter till de två fyllningarna. Jag behöver er hjälp. Vilket tycker ni låter smarrigast?

Alt. 1:
Grädde, sylt, vaniljsås, bär (Blir antingen en blandad kompott med hallon, blåbär, jordgubb eller så en av de tre sorterna)

Alt. 2:
Grädde, rivenchoklad, vaniljsås, banan. (Frågan är väl vad man ska garnera denna med)
Kanske kan va gott också att byta ut vaniljsåsen och den rivna chokladen mot chokladfromage istället???

Jag vet inte.
Så...Hjälp mej nu!


Kommentarer
Postat av: Carro

Ååå älskar tårta :-) Jag tycker alt 2! Fast byt ut vaniljsåsen mot nåt fluff. Tex daimfluff, dumlefluff eller pollyfluff. Det är mums! Vill du ha recept kan jag ge det eller så söker du i mat och bakforumet på fl.



Sen skulle jag nog garnera tårtan med grädde och massor av riven choklad, kanske nån/några fin jordgubbe i mitten eller en hög med "chokladrullar"/hyvlad choklad (kan ge dig tips på hur du gör det).



Lycka till!

Kram

2008-10-16 @ 20:15:55
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Jenny Persson

Jag håller med ovanstående...alt 2 låter godast !=) Lycka till !=) Kramiz!

2008-10-16 @ 20:34:09
Postat av: Mimmi

Alt 2 låter mummsigt :)

2008-10-16 @ 23:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback