Första natten...

2008-09-27 10:19:21 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Som jag berättade igår så har vi ju börjat en ny metod nu. Den går ut på att få Mira att sova hela nätter, genom att ha mer fasta sovtider och lektider på dagarna. På natten när hon vaknar sin vanliga tid kl 4-5 så ska vi få henne att somna om genom att ge henne nappen och dra vagnen fram o tillbaka. (Hon sover inte i vagn i vanliga fall men under dessa 3 nätter så ska hon göra det) Vi har bestämt att hon ska sova mellan 21-07 på nätterna.

Hur gick det nu då första natten? Jo det ska jag tala om...
Hon somnade kl 21 utan problem. (Det var värre att försöka hålla henne vaken fram till då) Problemet uppstod redan kl 02 då hon vaknade första gången. Som tur var somnade hon om utan problem bara genom att jag gav henne nappen. Nästa gång hon vaknade var kl 5. Bara 2 timmar kvar till målet. Jag gav henne nappen och gick ut i köket för att dra vagnen fram o tillbaka. Tro det eller ej, men hon somnade faktiskt om. Tyvärr vaknade hon lite då o då fram till kl 6 och jag fick stoppa in nappen ett antal gånger. Kl 6 fick Maken ta över ansvaret:) Hon blev mer o mer otålig och började gråta lite smått redan kl 6. Jag förstår att hon var hungrig då för det var jag också! Hihi.
Iaf så höll vi ut till kl 6.30 sen klarade inte mitt hjärta av att höra henne ledsen längre.

Jag är nöjd med natten iaf. Ska bli spännande att se om det blir ännu bättre nästa natt. Förhoppningsvis kan vi dra ut på maten en halvtimme till som målet egentligen är.

Nu ska jag ta o fixa iordning både mej o Mira, vi sitter i pyjamas fortfarande. Skönt med lite lördags sovmorgon efter en tuff natt. Hihi.



Mira saknar sin kompis Molly...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback