Nya tider... Ny mamma...

2008-09-26 08:54:38 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Idag ska vi börja med nya tider här hemma. Nu har jag bestämt mej för att Mira ska sova hela nätterna. Inatt gick jag upp och ammade kl 3 och sedan var det dax att gå upp 6.30 enligt Mira. Jag sitter här nu med sprängande huvudvärk och rinnande ögon som inte vill vakna. Nä... nu får det va slut på de här nätterna. Man kan ju alltid försöka iaf, eller hur!?

Jag har läst barnaboken av Anna Wahlgren. I den beskriver hon en metod för att få bebisarna att sova hela nätter igenom. Den tänkte jag försöka mej på nu med start idag och förhoppningsvis funkar den på söndag. Tre dygn var allt som skulle behövas.

Lite typiskt är det ju att Mira vaknade tidigare i dag än vad hon brukar så det blir ju inte riktigt bra från start nu...men jag hoppas att det kan rätta till sig iaf.
Vad har ni för metoder/rutiner på era bebisar? Funkar det?

Jag är lite splittrad när det gäller metoder. Vill ju göra det som är bäst för mitt barn. Att få sova hela nätter igenom är ju mest för min skull... men det är klart att Mira mår bra av att sova fler timmar i sträck hon med. Bara hon får den mat hon behöver.
Mira har alltid gillat rutiner och blir lite knölig om det ruckas på sovtider o dyligt...så jag tror att hon kommer att må bra av ett striktare schema.
...Vi får väl se efter helgen vad jag säger dåSkrattar

Jag lovade er en bild på overallen jag köpte igår så här kommer den...



Stoooor men tuff. Hihi



Hon kunde tom kosta på sig ett leende i overallen.



Mössa o pyjamas. Kan man bli sötare???

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Snygg overall,jag har köpt en likadan fast i blått för en stund sen :)

Erik får välling på kvällen sen sover han hela natten,från kl:19.30 ca till ca 8.I början hade vi sängen bredvid våran men nu är han på sitt rum.

Hoppas det ordnar sig för dig/er.

2008-09-26 @ 22:07:46
Postat av: sofia

vilken fin overall!=) vad e de för metod?=) nyfiken kram kram

2008-09-27 @ 09:17:42
URL: http://mammatillmattheus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback