Vecka 19...snart 20!

2009-08-20 09:07:30 Graviditeterna
» Kommentarer(1) «


En liten uppdatering på graviditetsfonten vore kanske på sin plats?

Imorse när jag vaknade hade jag världens sammandragning. Som tur var släppte den ganska snabbt. När magen lugnat ner sig kände jag att Mini var vaken. Jag lade handen på magen och kände då de första sparkarna! Jag älskar den känslan! Känns extra bra inför ultraljudet som är imorgon att jag varje dag fått ett livstecken från Mini. Förra ultraljudet var jag desto mera nervös.

Vi har gått halvtid på lördag! Galet va fort det har gått!

Illamående är mycket bättre även om jag fortfarande känner av det dagligen från och till. Foglossningen har inte alls varit så farlig de senaste 2 veckorna. Kan kanske bero på att jag aldrig är ute och går längre??? Sammandragningarna kommer dagligen. Speciellt om jag promenerar eller gör något ansträngande. Än så länge kommer de inte hela tiden iaf. Hoppas hoppas att jag slipper det.

Vad det gäller vikten fick jag en chock när jag ställde mej på vågen i morse. Plus 3 kg sedan inskrivningen i v 9. Jag som stod stilla så länge o så vips gick jag upp 3 kg på 2 veckor! Bara att hoppas att det är vatten jag drack igår och inget annat. I och för sig har magen verkligen växt de senaste två veckorna och bilden nedan gör den inte riktigt rättvis. Jag kan kanske ta en bild i eftermiddag så ska ni få se skillnaden. Hur som hellst så känns inte 3 kg på två veckor som någon normal viktuppgång. Huvaligen... vart ska det sluta om jag fortsätter i samma takt!?



Ännu en suddig dålig bild... men vad gör man när man inte har någon fotograf som kan hjälpa till att ta bild? :)
Så här ser jag iaf ut i dag på morgonen v 18+5.
Ska bli spännande att höra imorgon om vi blir ändrade nåt i datumet eller inte. Just nu är det 15 januari som gäller.

Nu ska jag och lillskruttan gå ut en sväng i det fina vädret.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken fin gravidmage du har! :-) Vad mysigt att det snart är dags för ultraljud. Vi har lite mindre än två veckor kvar tills vi ska dit. När vi fick ul-tiden kändes det som evigheter dit, men det har gått rätt snabbt ändå.



Härligt att du känner sparkar. Jag känner av rörelser inifrån magen så gott som varje dag nu. Känns skönt att få små livstecken. Tyvärr känner jag även av en del sammandragningar. Hade en häromkvällen som höll i sig en bra stund så det kändes lite läskigt. Får väl försöka ta det lite lugnt... men det är svårt...

2009-08-20 @ 09:46:17
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback