Blir det några resultat efter hinnsvepningen?

2009-12-29 20:43:05 Graviditeterna
» Kommentarer(7) «


Läget just nu är ungefär som innan. Jag har fortfarande ont. Molande värk och sammandragningar. Kan dock inte direkt säga att det blivit värre. Tyvärr. Hoppas så att det ska köra igång snart. Hatar denna väntan och att inte veta.

Jag kan inte riktigt förstå att det är vår bebis i magen som vi väntar på. Tänk att vi snart kommer ha en till liten familjemedlem här hemma. Jag kan verkligen inte få in det i huvudet. Jag går och väntar och väntar på att jag ska få värkar och åka in till förlossningen, men att jag kommer att få en bebis igen har jag nog ändå inte riktigt förstått. Konstig känsla.

Det är sista dagarna nu som Mira är ensambarn här hemma. Sista dagarna som vi kan ge all vår uppmärksamhet till endast henne. Kommer att bli konstigt för både oss och henne.
Känns lite som att hon börjar förstå att nåt är på gång, just idag har hon varit jätte mammig och inte alls velat leka själv. Jag har fått lov att sitta med henne hela tiden i lekrummet eller så har hon varit med mej i köket.

Nu ska jag ta och flytta in mej själv och datorn till soffan. Känner att både mage och rygg behöver sitta mera bekvämt.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Så känner jag också!!!! Fattar inte riktigt att snart har vi en ny familjmedlem =) Det kommer att kännas lite konstigt första dag tror jag =)

2009-12-29 @ 21:43:43
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Carolina

Sv: Jag var öppen 2-3 cm och tappen var förkortad så jag trodde verkligen att det skulle sätta igång, började dessutom blöda litegrann efteråt - men tji fick jag! Fast å andra sidan, när det väl satte igång så gjorde det det med dunder & brak - hann inte ens vara på förlossningen i 2 timmar innan hon var ute! ;)

2009-12-29 @ 22:06:38
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Patricia

Nepp jag frågade förra gången om vi kunde göra en undersökning men hon vill inte "pilla" i onödan! Naturen får ha sin gång istället att man tvingar fram nåt tycker hon. Hade varit kul att veta hur det ligger till men men.....

2009-12-29 @ 22:12:25
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Olelsi / Nettan

Ohh vad skönt och kunna sitta i soffan och blogga...Det skulle jag oxå vilja göra nu men våran data står i sovrummet. Typiskt!!



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

2009-12-29 @ 22:18:23
URL: http://olelsi.blogg.se/
Postat av: clara

Åh hoppas det får vara dags för dig nu när du känner dig redo!



jag blev sjukskriven i vecka 23 i förra graviditeten, gjorde en sväng inlagd på sjukhus oxå och vågade börja röra på mig efter vecka 36, på dagen då vi flyttade inför nedkomsten (37+0). Och såklart mitt under flytten gick vattnet och förlossningen gick fort (om man bortser från värkar i 13 veckor haha). Jag är lite rädd att jag inte ska klara av att hålla inne ett barn till så länge ens, och hur gör man om jag blir beordrad liggläge med en liten unge här hemma? Hm, sånt tänker jag på, men å andra sidan vet man ju inte ens hur det går att ens få ett till barn... Många funderingar.



Lycka till nu, bara sluttampen kvar och det här fixar du! Heja!

2009-12-29 @ 22:35:00
URL: http://erdoderdo.blogspot.com
Postat av: Nina

spännande. dem jag känner som gjort en sån har kommit igång efter 12 timmar! hoppas det kommer igång för dig :D



å theo tycker ja absolut att du ska ta om ni får en kille. älskar ju det namnet (såklart). men jag gillar det. är fint. kort å enkelt.. :D



en massa lycka till nu!

2009-12-30 @ 00:28:22
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Linda

Spännande!! Håller tummarna för att ni snart har lilla bebisen hos er! Kram!!

2009-12-30 @ 07:36:50
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback