Fotad, intervjuad och hungrig...

2009-12-15 11:15:39 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Nu har tidningen varit på besök. Jag tror att det gick bra. På fredag kommer artikeln med största sannorlikhet ut.

Mira satt som klistrad vid kameran. Sötnosen. Ända tills det var dax för en bild på Mira, mamma och magen, då vägrade hon. Hon som alltid brukar vara så pussig och kramgo på magen. Men det är väl bara så... min lilla tjej vill bestämma själv. Ser inte fram emot när hon kan orden "Kan själv" och "Min, mitt".


Så här såg Mira ut idag när tidningen var på besök.

Nu ska jag ställa mej och laga mat, sen bär det av till huset. Blir att käka mat där idag och förhoppningsvis somnar Mira i bilen dit och sover lääänge idag.

Ikväll ska jag ha Mykidoovisning. Känns lite sorgligt att det är den sista för säsongen... å andra sidan börjar det bli lite tungt med magen att släpa den enorma och tunga väskan hit och dit. Så sorgligt är det men samtidigt skönt att få en liten paus innan bebis kommer.
Jag har ju lite annat att pyssla med nu också så jag kommer ju inte direkt att bli sysslolös och sitta här hemma och rulla tummarna.

Dax att ta hand om Mira nu som håller på att tömma skafferiet på grejjer. Nog för att det snart ska tömmas... men just nu känns den så kallade extra hjälpen från Mira mest som extra arbete.

Hoppas du har en fin dag i snön. Mira har stått vid fönstret och sett längtande ut hela morgonen. Jag tror att hon är ganska sugen på att få komma ut en sväng och busa.



Kommentarer
Postat av: Tova

Spännande med tidningsintervju!

Oj, ja det är nog skönast att ha flytten avklarad innan den lill* kommer ;) är det lägenhet eller hus?

själva flyttade vi ju i oktober - vilket jag redan då tyckte kändes jobbigt, hehe. Man var ju inte till så mkt nytta direkt ;)

Ska till BM på fredag nästa gång. Blir spännande att se om lillen kanske är fixerad då.

2009-12-15 @ 20:12:50
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: marlene

Men åh, vi saknar er också. Snart blir vi ju grannar på riktigt. Vi måste ses lite oftare då.. kram

2009-12-15 @ 21:02:03
URL: http://johnlittle.blogg.se/
Postat av: Jenny*

Men va spännande med tidningen!! Antar att det inte är gratistidningen då om det blir på fredag? Hur lyckas du hamna överallt undrar jag?



Haha "min" och "kan" är frekvent använda ord av D här hemma!

2009-12-15 @ 21:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback