Jag vill veta vad som händer...

2009-12-27 10:01:31 Graviditeterna
» Kommentarer(2) «


Ursäkta mitt tjat... men jag har ont i magen idag också. Sammandragningar fast jag inte gjort annat än gått uppför trappan till frukostbordet. Alltså, trappan får jag ju en sammandragning av varje gång... men nu hänger de liksom i sig även om jag suttit stilla länge plus att jag har konstant molandevärk.
All min energi är som bortblåst. Jag är helt galet trött.
När vårt besök åker hem i eftermiddag ska jag lägga mej o sova i tre timmar... sen ska jag lägga mej tidigt ikväll. Kanske är det mitt hb som sjunkit igen också. Jag får väl erkänna att jag inte varit alltför duktig med mina järntabletter på sistone.

Det här med att vara på upploppet är inte riktigt min grej. Jag ger alltid upp när jag nästan nått målet. Just nu orkar jag inget mer och vill bara att den här bebisen ska komma till oss, helst just nu i detta ögonblick.
Tänk va fort det kan ändras. För bara några dagar sedan kände jag ingen panik alls och ville att bebisen skulle vänta länge till. På en dag ändrades den inställningen och nu känner jag mej redo att bli tvåbarnsmamma. Så redo man nu kan bli. Jag har ju ingen aning om vad det egentligen innebär.

Nu ska jag gå och umgås med vårt besök lite. Jag uppdaterar här senare så får vi se då hur det går med magen. Ni kan väl hålla en extra tumme för oss att det blir en bebis de närmsta dagarna. Måste erkänna att jag inte längre bryr mej om det blir en -09 eller en -10 bebis. Nästan så att jag hoppas mer på -09 bara för att jag inte orkar gå o vänta längre. Idag är det mindre än 20 dagar kvar till bf datumet... konstig känsla.

Kommentarer
Postat av: Matilda - 90a & Snart 2barns mamma!

kanske kommer bebisen snart då! Annars hoppas jag verkligen att du slipper gå runt och ha ont, förstår att du vill ha ut bebisen då.

2009-12-27 @ 10:31:16
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Olelsi / Nettan

Aha du ska redan ha nu i januari, vad skönt!! Om jag oxå hade den turen, längtar efter mitt knyte nu. I dag har då den varit alldeles omöjlig, sparkat och sparkat och vridit och vänt sig. Buff, buff!!

Tuffa dagar nu fram till förlossningen känns det som. Jag har inte ätit en järntablett än men har druckit blutsaft men det har varit dåligt på den fronten med för så fort jag fått det i munnen så har jag mått illa.

Halsbränna har jag kännt av lite så jag tog faktiskt samarin i går och det lätta.

Så jag tog en påse idag med och det kändes mycket bättre efter en stund.

Jag kan säga att denna graviditet är inte alls de andra likt, har haft värk i magen till och från...kanske sammandragningar. Såg att du haft det från vecka 15.

Jag vill oxå ut och promenera men det funkar inte längre, blir less och rastlös.



Ha en bra kväll...



Kram Olelsi / Nettan i Hälsingland.

2009-12-28 @ 22:24:28
URL: http://olelsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback