Konsten att förneka

2009-12-28 09:08:03 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Idag tänker jag motstå frestelsen att klaga över ytterligare en dag med förvärkar.

Vi ska strax åka och slänga en massa skräp efter flytten och julen. Vi tänkte också ta en snabbis förbi stan så att jag får kika in på gina tricots rea.
I eftermiddag blir det tvätt och städa på schemat.
Jag tror på att försöka sysselsätta sig så mycket att man inte hinner tänka på hur man mår. Tror att det är därför jag överlevt flytten och allt som varit de senaste månaderna... jag har helt enkelt inte hunnit reflektera över hur jag mår.

Det är ju ganska självklart att allt kommer efter nu när jag äntligen fått lite tid att sitta ner och fundera över saker och ting. Det blir ju en ganska stor omställning för oss alla att hamna i nytt hus och samtidigt få en till liten familjemedlem.
Det känns bra att Mira anpassat sig så bra i huset iaf. Nu ska vi bara försöka få in henne i rutinerna igen. Det har tyvärr blivit lite si så där med både sömn och mat tider nu under julen.

Dax att slå av datorn och bege sig ut i garaget. Vågar inte ens tänka på hur mycket skräp vi kan ha samlat på oss de här dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback