Min alldeles egna lilla Nanny

2009-12-10 07:17:46 Shopping
» Kommentarer(6) «


Har just insett att vi behöver en sak till bebisen som jag totalt glömt bort. En barnvakt! Alltså en elektrisk sådan. Nu när vi ska bo i hus så vill jag ju kunna vara på övervåningen och ändå höra när bebisen skriker från undervåningen. Jag vill även kunna ställa ut bebisen i vagnen på altanen och känna att jag inte behöver kika ut genom fönstret varannan minut.

Nu återstår bara att komma fram till vilken man ska välja. Någon med erfarenheter som kan ge oss tips? Är Ikeas billiga babyvakt bra? Ska man satsa på en dyrare variant?

Kanske någon som kan passa på att tipsa om ställen att köpa grind till trappan också?


Kommentarer
Postat av: sigges mamma

Halloj! vi har en babyvakt från ikea. Den funkar fint, det är ju inga extra funtioner utan bara ljus och en lampa som signalerar. Vi har haft lite strul med att en annan babyvakt stör ut våran, så vi hör grannens lilla tös =) Men ni bor ju själva så det är nog inga problem.. Vi har skaffat en adapter så den alltid har ström vid sigges säng..annars fick vi byta batterier ganska ofta. Men med batteriladdare går ju det bra med (om man har sett till att ha några laddade, vilket kunde glömmas bort..) Och det bästa är ju att den inte kostar skjortan om man är medlem i ikea family. Hoppas du hittar någon som ni trivs med! Kram!

2009-12-10 @ 10:40:57
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej vännen!



Tipsar om IKEAs vita stålgrind, super bra och den är på specialpris med IKEA family kort just nu så lika bra att slå till :) Den har vi till till tvättstugan/groventrén!



När det gäller barnvakt så har vi en sån här http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=68822043 lite dyrare kanske, men vi uppskattar att den har så bra räckvidd och att det är en nätadapter till den man har till sängen, och uppladdningsbart batteri som följer med till handenheten.



Hoppas du hittar det du söker :) Kramisar vännen

2009-12-10 @ 13:29:43
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag köpte en billig till jula till Alvin, men den var helt värdelös! Kanske är bättre att satsa på en i mellanklassen iaf.. Fast jag ska inte säga så mycket egentligen för jag har inte testat någon annan.. Men den bara brusade och man hörde knappt om han skrek eller bara lät lite..

2009-12-10 @ 19:38:25
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Ida Fridalius

Jag har en från Padvico (?) den köpte vi på Babyproffsen, ca 800:-, superbra! Inga problem en enda gång!

2009-12-10 @ 21:16:53
Postat av: Angelica

Vi köpte en sån här http://www.topcom.se/se/babycare/product/99/Babytalker1010%282%29.html på GeKås i Ullared. Funkar hur bra som helst. Har fått ställa om kanalen någon gång för att vi fått in någon annans men det finns ju ett gäng kanaler att välja på. Vi är supernöjda. Tror den kostade mellan 250-300 där nere.

Grinden fick vi i julklapp av mina svärföräldrar. Heter Kiddyguard. Finns på 1klass.

Hoppas ni hittar rätt i djungeln bland produkter!

KRAM angelica

2009-12-10 @ 22:26:08
Postat av: Anonym

ikeas funkar alldeles utmärkt!

2009-12-10 @ 22:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback