När blev vår dotter två år?

2009-12-05 19:27:45 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Idag har vi haft en mycket krävande dotter här hemma. Jag vet inte om hon har några känningar efter sprutan eller om det bara är allmän tidig tvåårstrots som börjar visa sig.

Varje liten motgång har för Mira varit enorm idag. Så fort hon inte fått som hon velat så har hon börjat storgråta och vägrat göra det vi säger åt henne. Varje gång vi bytt blöja eller behövt klä på henne har hon legat raklång på golvet och skrikit. Ätit har hon vägrat göra under hela dagen. Det enda som har gått bra var när vi lade henne för att sova lunch.

Nu är vi ganska trötta både jag och Maken och jag hoppas verkligen att hon somnar snart. (Hon ligger i sängen och småpratar just nu)
Jag ser fram emot att sätta mej och käka ostbågar framför Robinsson på tv.

Har varit lite nyttig idag också och packat några soppåsar/kartonger. Nu är min garderob tömd och jag insåg precis hur synd om mej det är med tanke på hur mycket som blev kvar i min mammagarderob. Det är väl ungefär två kjolar, fyra linnen och tre koftor som jag varierar mellan. Två strumpbyxor har jag också... vilka håller på att gå sönder båda två.

Imorgon blir det ev lite mer packning och städning (Borde kanske ta tag i att göra ren ugnen). En vecka kvar nu tills första flyttlasset går. Sova i huset kommer vi göra först om två veckor. Känns länge dit... men jag antar att det kommer att gå fort.

Nä... dax att vila ryggen i soffan. Hoppas du har en trevlig helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback