Vecka 38 - Förvärkarnas paradis

2009-12-25 20:43:51 Graviditeterna
» Kommentarer(5) «


Idag går vi in i vecka 38. Tiden går så fort så fort. Snart sitter jag här med mitt lilla pyre i famnen.

Packade bb-väskan idag iaf. Några små små plagg ligger vikta i hyllan i sovrummet och vaggan står på plats (dock omonterad och obäddad). Jag har hela tiden sagt att bara jag får flytta in i huset, städa lägenheten och fira julafton så är bebisen välkommen sen. Nu sitter jag här på juldagskvällen med massa förvärkar. Sammandragningar, molvärk och illamående. Kanske är det på gång... kanske inte. Med Mira hade jag onda förvärkar flera veckor innan hon till sist var redo att komma ut.

Det jobbiga med förvärkar är att man gång på gång blir besviken. Varje morgon vaknar man o inser att nej det blev inte värre i natt heller. Jag önskar att jag slapp dessa sammandragningar och "tecken" på förlossning. Då hade det inte varit något problem att gå tiden ut eller tom över tiden.

Saker att göra har vi ju denna gången iaf. Jag skulle gärna sätta tänderna i vårt sovrum och måla om innan bebisen kommer.
...Men orken verkar just nu vara mycket långt bort.

Just ikväll längtar jag efter lilla bebben nåt otroligt. Jag vill veta vem som gömmer sig där inne. Veta vem som busar med mammas mage hela dagarna. Veta vems fot det är jag trycker på ibland.

Lilla bebisen du är så välkommen nu!

Kommentarer
Postat av: Theodora

Ja, nu kan de komma de små (om de vill..) känner jag med. Samtidigt som jag tycker det är så mysigt att vara gravid så längtar jag verkligen nu till allt det andra, bebistiden och allt som det har att ge. Nu går vi båda in i den tiden där de kan komma när som helst -Spännande! Skall du ha Mira hemma med dig eller funderar ni på förskola när du är hemma med lillasyster/lillebror?



God fortsättning!/Theodora

2009-12-25 @ 22:28:03
URL: http://[email protected]
Postat av: Louise

Åå det är verkligen såå spännande! Jag tycker det skall bli såå mysigt att se vad det är för en liten ängel som kommer komma! Behöver ni hjälp med att måla, hjälper jag o emil jätte gärna till, skulle bara vara roligt, skulle gå i ett nafs:) lova att ni hör av er, skulle ta en heldag någon dag nu i veckan när vi alla är lediga:) stora kramar Louise

2009-12-26 @ 00:31:57
Postat av: sofia

ååhh så mysigt =) mattheus kom i vecka 38 + 2 =) kanske du med?hoppas ni haft en underbar jul!!

tack för kommentaren!!



kramar från oss

2009-12-26 @ 03:14:43
Postat av: Tova

Åh, jag känner verkligen likadant just nu. Fast jag har inte så mycket förvärkar än tror jag (vet knappt hur det ska kännas...) men varenda "konstig känsla" eller molvärk tror man ju är nåt sorts tecken... och blir besviken gång på gång :P

Dock brukar de väl säga att 2:an kommer ut fortare än första barnet, så kanske kan det ändå vara dags för dig snart?

kramar

2009-12-26 @ 11:27:58
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Madeleine

oj, fort det gått nu ;-) allt bra då?

2009-12-27 @ 20:35:20
URL: http://muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback