En dröm för god för att vara sann...

2009-02-09 12:18:40 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


När jag vaknade i fyra tiden inatt av att Mira gnydde i sängen var segern krossad. Nej, jag hade väl inte trott att hon verkligen skulle sova hela natten, men någonstans inom mej så hoppades jag djupt.
En timme låg Mira vaken och skrek/pratade/ropade. Envis som en gnu fick jag henne till sist att somna genom att sjunga "sov du lilla videung" 20 ggr.
Hon sov i hela tio minuter och vaknade sedan igen. Klockan var då kvart över fem och jag kände mej besegrad och gav henne flaskan.

Ska bli spännande att se hur hon sover inatt och om vi kan minska den vakna timmen till iaf 45 min. Jag har en känsla av att jag inte kommer att ha lika mycket tålamod denna gången.
Jag blir inte riktigt mej själv när jag får min skönhetssömn förstörd.

Nu sitter min lilla goding och leker med alla dagbarnen som mamma har här hemma. Hon riktigt skiner upp varje gång hon ser nån av barnen. Idag vid frukosten vägrade hon äta för att hon hörde hur barnen lekte i rummet brevid.
Det är något speciellt med barn.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Hej tessie.. va mysigt med en massa dagisbarn hemma hos sig. Hoppas verkligen att Mira kan sova hela nästa natt. Här är det jätte kinkigt. John håller ju på att få sin tand, ajajaj!! men än så länge sover han bra iaf. Hoppas vi kan ses snart.. kram malle

2009-02-09 @ 15:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback