Tredje tandsingen...

2009-02-26 09:07:38 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Idag kände jag ÄNTLIGEN ett litet vasst hörn av en tand som är påväg. Kanske är det tänderna ändå som har spökat o gjort att vår lilla solstråle inte alls har vart någon solstråle sista tiden.
Sista nätterna har hon vaknat första gångerna vid 2-3 tiden och det har ju aldrig hänt innan....så nåt konstigt beror det ju på.

Varför gör våra barn så här mot oss. Varför slutar de sova bra andra halvåret i deras liv? Det är verkligen psykiskt knäckande! Kan ju inte va kul för dom heller att vara vakna på nätterna. Skönt för dom att dom får sova lite på dagarna också. Synd för oss mammor att vi oftast inte hinner det.
Igår var ett typiskt exempel på det. Jag tänkte att jag skulle passa på att sova middag när Mira sov. Hon brukar sova två timmar på eftermiddagarna så jag tänkte att "Jag hinner diska först". Jag diskade o så skulle jag "bara" kolla mailen o så skulle jag plocka ihop lite leksaker på golven....o sen skulle jag gå o lägga mej. Då vaknade Mira. Livet som morsa helt enkelt.

Nu ska jag ta hand om min tjej lite innan hon ska sova.

Kommentarer
Postat av: Carro

Här är också tredje tanden på väg, den sticker ut en liten bit.. Och här är det också gnälligt och mammigt och dålig sömn!! :-(

Vi får väl bara kämpa på, även om jag inte hade sagt nej till en gladare Vendela..

Kram på er!!

2009-02-26 @ 16:47:18
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback