Hit o dit o överallt...

2009-01-22 10:49:03 Mitt mammaliv
» Kommentarer(1) «


Igår när vi kom i säng kl 23 var jag en hårsmån från att gå upp igen o sätta mej framför datorn. Jag var så skrivsugen. Behövde verkligen "prata" av mej. Att då ha en make som ska upp till jobbet dagen efter är ingen höjdare. Han var inge vidare sugen på att sitta o lyssna på vad jag hade att säga. Jag fick vackert somna utan att säga det jag behövde säga.

Idag är jag inte lika mycket i behov av att lätta mitt hjärta. Kanske var det bra att "sova på saken" som man brukar säga.

Igår hade vi en fullproppad dag. Vi började morgonen med att träffa mamma/barn gänget. Trevligt som alltid att träffa alla o bli lite uppdaterad hur det går för alla bebisarna.
Efter träffen med mammagänget åkte vi hem o käkade o sedan tog en promenad till stan. Jag hade ett ärende på banken.... vilket visade sig va ett onödigt ärende då jag lika gärna skulle kunna ha fixat det hemifrån. Lite bittert med tanke på att jag varit till stan 3 ggr o glömt eller missat öppettiderna på banken.
På kvällen var jag hem till en vän på lite tjejkväll. Lite lyxigt att ha en kväll utan Mira o bara få mysa med tjejerna o snacka lite "skit". Nu kan ni ju tro att min kväll slutade där....men inte då. Kl 21 kastade jag mej i bilen och åkte iväg på dansträning. Det var super skoj att dansa, men många svåra steg och verkligen en utmaning. Nu blir det till att öva här hemma varje dag framöver.

På tal om träning så var jag på mitt första pass på Friskis sedan jul i tisdags. Jag o J gick på ett stepup pass svårighetsgrad två. Jag trodde helt allvarligt att jag skulle svimma av flera gånger under passet. Hade hon kört en minut till så hade jag fått ge upp o gå ut. Det var SÅÅ sjukt jobbigt! Så var det med den konditionen....nere på noll igen. SUCK!

Idag ska jag o Mira bara vara hemma. Inte åka ut på nåt alls. Jag har tvättid hela dagen och hoppas få allt klart.... men det är inte det lättaste med en bebis kan jag lova er. Man får passa på när hon sover.


Mira busar med pappas tidningar. Även måttbandet är en favorit bland leksakerna.

I morgon åker maken iväg till sthlm på jobb. Vi blir ensamma hela helgen. Vet inte hur jag ska överleva det. Tur att det finns vänner som man kan ringa. Kan bara tänka mej hur jobbigt du måste ha det Sofia som är hemma själv så mycket nu. Bra jobbat!

Oj, det här blev ett långt inlägg. Hoppas ni orkat läsa ända hit. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: sofia

naw tack=) ja de har varit lite tufft=) men man har ju klarat det=) o det gör du med!! hon e ju så söt mira så man smälter=) älskar att se bilderna du lägger upp=)



KRAAM

2009-01-22 @ 12:05:22
URL: http://mammatillmattheus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback