Utveckling...utveckling..

2009-01-09 13:21:50 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Det blev en bra natt. Tro det eller ej. Mira sov från kl sju på kvällen till kl fem på morgonen du jag ammade. Sen somnade hon om och sov till kl sju. Vågar man hoppas att detta var något annat än en engångsföretelse??? Hoppas, hoppas, hoppas! Har hon väl börjat att bara vakna en gång, så trro jag inte att det dröjer länge tills hon hoppar över att äta kl fem också.
Ska försöka få henne i säng kl sju ikväll också o se om det blir en likadan natt som igår. Spännande.

Nu sover älsklingen, snacka om att det är skillnad på ljudvolym nu när hon sover än då hon är vaken. Mira har nämligen kommit på att man kan skrika. Hon skriker när hon är upphetsad o glad och hon skriker då hon är arg eller vill ha uppmärksamhet. Jag som inte trodde hon skulle börja med sådana ljud men tji fick jag.
Får nog åka och köpa öronproppar tror jag. Haha. Jag fattar inte hur hennes öron orkar med sig själv.

Hur som helst var det skönt med en tupplur just nu för både mej och mira.
Jag behöver få lite gjort här hemma, vilket jag inte får när hon är vaken!

Det är en lite jobbig period just nu måste jag få säga. Dels tänder och matvägran men sen är Mira också så fruktansvärt frustrerad när hon sitter på golvet. Jag förstår henne. Hon är så otroligt nyfiken, men kommer inte dit hon vill. Jag längtar tills hon börjar krypa så att hon kan ta sig dit hon vill själv. Nu måste jag sitta och underhålla hela tiden eller flytta de saker hon vill ha närmare henne.
Måste vara jobbigt för Mira också allt detta. Stackars lilla tjej. Kanske därför hon är jätte mycket i behov att sitta i knä på kvällarna. Hon skriker så fort vi går ifrån henne eller sätter henne på golvet nedanför soffan. Det enda som håller henne lugn är att sitta brevid eller på oss i soffan och käka kex. Konstigt.

Kommentarer
Postat av: micke

Du ska se att det blir myyyyycket lugnare när hon kan krypa själv... not!

2009-01-09 @ 13:41:44
Postat av: Carro

Välkommen till klubben ;-) Här skriks det för fullt åt allt och inget hihi

Å sen de där med att hon är frustrerad, känner igen det! Och vi kan inte heller lämna henne själv på kvällen, då går världen typ under :-)



Hoppas du får flera såna nätter!!

Kram

2009-01-10 @ 20:56:14
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback