Oj jösses, EN TIGER!

2009-07-24 10:23:40 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Igår var vi som sagt till Orsa björnpark. Efter mycket velande hit och dit så blev det till sist så att vi trotsade regnet och åkte ändå. Uppehållet som maken så stolt talade om såg vi inte skymten av... men trots regn och murrigt väder så blev det ändå en riktig trevlig naturupplevelse. Det blev ju tom ännu mera natur när vädret var som det var. Man fick verkligen känna sig in i vildmarkslivet.

Björn, Varg, Tiger, Isbjörn, Järv, Räv och Lo var de djur vi såg. Alla valde att visa sig så vi slapp gå hem besvikna över att ha missat något djur.



Vi började vår tripp i Nusnäs där dalahästarna tillverkas.

 
En häst sågas till.                                     Pappa jag vill klappa nallen


Väl framme i björnparken blev vårt första stopp hos brunbjörnarna.



Vi fortsatte vår tripp uppåt berget. Vi går där i lugnan ro och pekar på huset där tigrarna bor. Helt plötsligt ropar Emil. Hjälp, titta där! Då spatserar det en Tiger två meter ifrån oss som ingen av oss sett förrän Emil ropar till.

 

Här är en bild på en stackars isbjörn som inte alls ville vara i bur längre. Han gick en runda på 4 meter, fram o tillbaka, fram o tillbaka. En film på detta kan jag lägga in senare.

 

Våra vänner Louise och Emil.



Den busigare av de två björnarna.



Han hoppade o skuttade, simmade och dök. Vi fick oss ett gott skratt vill jag lova.



En mätt och belåten tiger som just fått mat. Jag är glad att just jag inte var dess mat.



Familjen promenerar



Gosigos nallen



En trött tjej på vägen hem. Det var tydligen tröttsamt att se på alla djuren.

Vi hade en rolig tripp och kom hem ganska sent på kvällen.
Idag ska vi och säga hejdå till ett par vänner som ska flytta utomlands ett år. Är precis påväg så jag måste rusa nu. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: cathie

Hej! Har inte varit så aktiv i bloggvärlden på länge, men är tillbaka nu och ser att du är gravid?! Gud vad roligt, grattis :D:D

2009-07-24 @ 11:27:14
URL: http://cathie.se
Postat av: malin

Snygg bugga ;D

2009-07-25 @ 12:43:23
URL: http://alicesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback