Svart kök!? För vågat?

2009-07-06 10:08:32 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Snälla hjälp oss och kom med lite kommentarer.

Vi ska måla om vårt kök nu i veckan. Pappa håller just nu på att slipa och putsa luckorna. Imorgon eller på onsdag blir det målning av. MEN... Vi har lite beslutsångest. Helst av allt vill vi måla svart. Svarta luckor med rostfria handtag. Men med tanke på att vi förmodligen inte kommer att bo kvar här så jätte länge till så kanske det är för vågat att välja svart. Är det "säkrare" att välja vitt? Vad gillar du? Skulle du gilla en lägenhet med svarta luckor?

Grejjen är att allt är vitt i vår lägenhet och så även alla köksdetaljer så som väggar, kakel och fönster. Med svarta luckor skulle det bli en riktigt schysst kontrast... men frågan är om den vanliga svensson människan hellre satsar på ett säkert kort och köper vitt kök?

Ångest!

bild från byggvarlden.se

Man behöver ju inte överdriva det svarta...

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker ABSOLUT att ni ska våga måla svart !! Jag tror att dom flesta människor skulle tycka det såg häftigt ut och som en liten kontrast till allt vit som ni har så tror jag absolut att det kan passa,det är ju som sagt bara färg så dom som kommer efter er kan ju alltid måla över det om de inte skulle passa i smak,men som sagt tror jag absolut att det kan bli riktigt snyggt och stilfullt ! Våga,vad är de värsta som kan hända ???! =) Lycka till ! Hälsa mammsen och pappsen från mej !!=) Kraaam på dej!!

2009-07-06 @ 10:54:46
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Emilia

Svart! Och då inte bara för att jag tycker att det skulle vara klart snyggast utan också för att jag tror ändu att senare ägare skulle gilla det. Köket blir mer ett kök, mer inramat och modernt. Jag tror att om du målar vitt blir hela rummet(vardagsrummet/kök), ett enda stort vitt rum. Visst kan man alltid piffa till det vita med lite färg, men jag tror ändå ayy det skulle vara välsigt snyggt. Med den fina belysningen ni har och grå/vita tonerna. Jag röstar på svart! Men lyssna inte på mej, eller jo gör det!

2009-07-06 @ 20:27:31
URL: http://milliegirl.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag tycker svart skulle vara coolt! Men vet faktiskt inte om en vanlig svensson skulle gilla det.. Hmm svårt :-S

Men jag vet ju inte alls hur din lght ser ut så jag har lite svårt att säga nåt. Fast skulle jag säga nåt skulle jag nog välja svart ändå ;-)

Kram

2009-07-06 @ 21:33:37
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback