Solskadad o nybadad

2009-06-29 19:56:07 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Vem har tid att sitta här o skriva när det är sommar o helt underbart utomhus? Känner att jag tappat intresset för datorn en smula. Fast jag är fortfarande alldeles för nyfiken för att inte gå in o läsa mina favorit bloggar och göra en liten uppdatering här också såklart.

Idag har vi vart ute nästan hela dagen. Lunchade med min svåger o fru, sen blev det stranden på eftermiddagen medans mira sov. Tror att hela stan hittat ut till stranden idag. Det var verkligen fullproppat med folk överallt.
Insåg att jag varit vid stranden nu tre dar i rad och har ännu inte käkat någon glass. Konstigt och inte alls likt mej. Kanske är det Gi-tänket som sitter där i ryggmärgen och gör mej helt ointresserad för sötsaker. Fast... helt ointresserad är jag minsann inte... det måste jag nog erkänna:)

Imorgon har jag ännu en ledig dag och inga planer alls. Borde kanske stanna inne på förmiddagen och städa lite sen kan jag unna mej en tur i solen på eftermiddagen.

En tråkig sak som hände idag var att Mira brände sig på en lampa. På restaurangen som vi käkade lunch vid hade de spottar i golvet. Mira trillade på en sådan och satte handen rakt på spotten som var jätte het. Hon fick blåsor och är nu alldeles röd. Hon grät i en timme innan hon utmattad somnade i vagnen. Även nu i kväll var det svårt att få henne att somna. När jag kom in till henne låg hon o sög på tummen på den handen som hon har ont i. Stackars lilla tjej. Jag vet ju själv hur ont det gör när man brönt sig. På apoteket kunde de inte hjälpa oss heller då det tydligen inte finns några salvor som får användas på så små barn. Hoppas det ser bättre ut i morgon och att hon inte behöver ha ont längre.

Nu ska jag sätta mej och läsa ur den bok jag läst de senaste 3 dagarna. Är nu inne på Kajsa Ingemarssons nyaste bok. Rekommenderas varmt. Hennes böcker är alltid lika bra tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Carro

Ja visst är det underbart med sol och värme! Datorn får bara komma fram en stund under kvällen ;-)

Men fy va jobbigt att Mira brände sig så mycket :-(

Förstår hur det känns, det gör ont i mammahjärtat.. Hoppas att det är lite bättre imorn!

Stor kram till er!

2009-06-29 @ 21:14:58
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Okana - lyckligaste blivande mamma

Hej.

Jättefin blogg :)

Följa varandra via bloglovin?

Jag är en 21-årig tjej som snart ska få sitt första barn.. och jag längtar.

I min blogg skriver jag om min graviditet och vardag, mode, nöje och mycket mer :)

Kramar

2009-06-30 @ 21:33:37
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/
Postat av: Okana - lyckligaste blivande mamma

Sv: jag hoppas också att han bestämmer sig för att komma ut snart. Längtar efter honom sjuktmycket :)

Har lagt till dig också :)

kramar

2009-06-30 @ 22:33:49
URL: http://zlatnaribica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback