Djup som havet...

2009-03-28 23:31:07 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Sitter vaken alldeles för sent. Maken är hos en polare o ser på fotboll. Jag är sååå trött men kan inte förmå mej själv till att hoppa i säng.

När jag sitter uppe så här sent så börjar jag alltid tänka på tråkiga ledsamma saker. Jag blir alltid djup när jag är trött. Kanske därför jag alltid kommer på saker jag bara måste diskutera med Maken precis när vi lagt oss. Vill man ha ur mej personliga hemligheter så ska man ta ett samtal med mej sent på kvällen när jag är lite lagom lullig.
Just nu sitter jag o funderar på alla vänner som försvunnit under livets gång. Jag är inte last gammal men ändå har man "förbrukat" några vänner redan. Undra vad som gör att man kan vara bästisar i flera år och sen helt plötsligt pratar man knappt med varandra. Många av de här vännerna jag pratar om är jag inte ens ovän med.... Man bara inte träffas längre. Man glider ifrån varandra. Antar att det är livets gång... men lite tråkigt är det allt.

Tur att man har många goa vänner som kommit till en senare i livet. (Ja, jag vet att det låter som att jag levt ett jätte långt liv:)) Jag är så glad över att vi flyttade hit o över alla vi träffat här. Jag är mycket lyckligare nu än jag var när jag bodde uppe i Dalarna. Vet inte varför... det bara är så.
.....Men jag saknar mina vänner. Dom som jag fortfarande har kontakt med. Det gör lite ont i hjärtat att vi inte ses oftare och att vi inte pratar om sånt vi gjorde förut. Nu hinner man aldrig det längre. Man har fullt upp med att hinna uppdatera varandra om vad man sysslar med om dagarna. Saknar!

Nu SKA jag gå o lägga mej. Innan jag snöar in mej på alltför djupa spår. Stackars er som läste ända hit i mitt svammel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback