Gravid? Igen? Nu?

2009-03-24 10:36:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


....våga inte ens tänka tanken!

Jag har varit hemma i över ett år nu. Blev sjukskriven i februari 08. Hjälp va galet fort tiden har gått. Dom mest kritiska veckorna under graviditeten när jag var sängliggandes och knappt fick resa mej o gå på toa var riktigt jobbiga och gick sååå sakta. Vet inte hur jag hade klarat de veckorna om jag inte haft datorn och mina kära internetvänner som också låg hemma o var sjukskrivna.

Mira är snart ett år gammal. Det här året har verkligen varit det bästa året i mitt liv. Jag njuter varje dag jag får vara hemma med min lilla älskling. Hon är så härlig. Skrattar o busar hela tiden. (Nästan hela tiden iaf:))

Folk börjar fråga oss när nästa bebis kommer. Vi har ju redan en bebis brukar jag svara. Fast när jag börjar tänka efter så kanske vi inte får kalla henne bebis så länge till. Det är lite sorgligt. Jag vill inte att bebis tiden ska gå över så snabbt. Visst blir det helt klart bara roligare o roligare ju äldre Mira blir... men samtidigt vill jag bara trycka på en knapp och frysa tiden en stund.

Att tänka på ett till barn, en till bebis i familjen. Ja...snart kanske. Men samtidigt är jag livrädd. Livrädd för att vara gravid igen. Livrädd för hur det kommer att gå. Livrädd för hur jag kommer att må. Livrädd över tanken att det kanske inte kommer att gå lika bra den gången.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback