På fredá kommer domen...

2009-03-11 14:09:47 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Idag är livet botten!

Vaknade, tittade ut genom fönstret och insåg att det var snö igen. Jag hatar snö!

Mira är feberfri men har tydligen ont i öronen. Jätte gnällig och släpper inte mitt knä en sekund utan att störttjuta.
Jobbigt för henne och jobbigt för mej. Ringde vårdcentralen som tyvärr inte kunde göra något för henne. Tydligen gör dom inget mot öroninflammation så länge dom inte har hög feber och är otröstliga.
Ljummet honungste, näsdroppar och alvedon är strategin för att få henne frisk.

Fick för 10 min sedan ett samtal från min chef där hon berättar att dom idag ska ha samtal om de olika tjänsterna som finns i butiken. Förslaget som ligger framme är att en tjänst ska försvinna. Jag bara vet att det är jag som ryker om det blir så. För det första så avskyr chefen mej och för det andra är jag hemma och mammaledig och säkert lättast att ta bort. Just i sådana här situationer är det dumt att inte vara med i facket. Kanske hade dom kunnat hjälpa mej??? Jag är ändå näst först in av de som jobbar nu och man kan ju hoppas att dom går efter principen sist in först ut.
Jag knäpper mina händer och ber en bön att jag får vara kvar. Vad ska vi annars leva av???

Kommentarer
Postat av: sofia

håller tummarna!



kram!

2009-03-11 @ 15:34:49
URL: http://mammatillmattheus.blogspot.com
Postat av: Jenny*

Hej vännen. Har läst ikapp mig nu, det var några veckor sen jag var här. Mitt liv går i 300 km/h just nu och jag hinner knappt duscha känns det som.. än mindre sova.. Och Debora träffar jag max tre timmar/dag. Imorn har vi (jag) cellgruppen hemma så jag hoppas vi ses då. Hoppas också verkligen att du får behåla ditt jobb!! många kramar/Jenny*

2009-03-11 @ 21:36:34
Postat av: Carro

Nä fy vad jobbigt, att behöva vänta tills på fredag innan du får svar.. Hoppas verkligen du får behålla jobbet!! Att du är föräldraledig är faktiskt inget dom kan ge dig sparken för, det anses vara diskriminering isåntfall..



Tänkte på det du skrev i min blogg för ett tag sen. Visst känns Mira och Vendela lika ibland :-) Å ja det känns som om vi känner varandra fast vi aldrig träffats, och vi har ju följts åt ganska länge nu. Ett år tror jag ;-)

Man vet aldrig vart vår semester går i sommar, men har vi vägarna förbi Jkpg kanske vi kan ta en fika!?



Och jag hatar också snön! 1 dm har vi här och det suger :-(



Kram på er!

2009-03-12 @ 07:44:09
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Helen

Hej! Kikade förbi här på din blogg lite!

Filip hade öroninflamation för några veckor sedan och han fick penicillin utan att jag behövde säga nåt. Sen i slutet av april så ska vi till en öron-näsa-hals doktor och titta så öronen läkt ordentligt.

Ring och hör med ditt BVC om det är så att Mira inte ska ha något mot sina öron så att hon slipper ha ont.

Håller även tummarna för dig att du får behålla ditt jobb!!!

Kram Helen

2009-03-12 @ 23:16:21
Postat av: Helen

Glömde ju skriva att din sida är jättefin, mysig bild på Mira.

2009-03-12 @ 23:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback