Börjar bli orolig på riktigt nu

2009-05-28 17:11:06 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Mira har inte ätit på snart en vecka. Hon har tagit någon tugga då och då men inte ens gröten har hon slukat några potioner av. Idag bestämde jag mej för att verkligen kolla hur mycket hon fått i sig. Det här har Mira ätit idag:
2 teskedar havregrynsgröt
1/4 smörgås
Några riskorn och ev lite kött till lunch
En banan (nästan en hel)
1/4 burk med risgröt
2 Fiskpinnar (Men det mesta låg i haklappen och på golvet så jag gissar på max 1 fiskpinne)

Det är Miras ranson med mat för dagen. Till kvällen ska jag testa med gröt igen och en flaska välling. Vällingen kommer hon nog att dricka upp men någon gröt blir nog svårt att få i henne.

Jag börjar bli orolig för min lilla tjej. Tidigare har hon inte alls varit hängig och grinig eller så, men idag har hon inte alls vart på humör. Mellan luch och middagen så har hon gnällt hela tiden.
Vad ska man göra? Någon med bra tips på mat jag kan ge henne. Helst något hon kan hålla själv. Fiskpinnarna gick ju bra. Grillkorv var lite svårt att tugga på. Finns det nåt mer liknande? Måste vara lätttuggat.


Hoppas det här resulterar i fler än en tand för så här orkar vi inte hålla på varje gång det kommer ett litet sockergryn. Stackars tjej.


Kommentarer
Postat av: Carro

Va jobbigt.. Hoppas tanden kommer upp snart!

Köttbullar är kanske lättuggat? Det går iaf att äta med handen.

Sen kanske plocka lite majskorn eller ärtor?

2009-05-28 @ 17:17:01
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas lilla bissingen snart kommer upp. Jobbigt när hon inte vill äta. Kanske går bättre om ni ger henne lite alvedon ifall hon har ont? Mår hon bra annars? Förkyld? Ont i halsen eller nåt? Svårt att veta ibland med de små när de inte kan tala om vad det är.

2009-05-28 @ 18:06:47
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Jenny

Men oj, gu va jobbigt, hoppas hon kommer i gång och börjar äta snart! Astrid älskar att plocka med ärtor, majs och makaroner.. enda tipset jag har, brukar blanda det med lite smör som smälter så att hon får lite fett i sig dom perioderna hon äter sämre. Förstår att Mira blir ledsen och gnällig, inte lätt att vara liten!



Skickar massa kramar!

2009-05-28 @ 23:24:24
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback