Adventspyssel???

2009-11-26 08:08:53 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Jag ser överallt i bloggarna jag följer hur det har börjat julstädas och plockas fram ljusstakar inför advent. När man tittar ut på gatan utanför ser man också i fönstren hur det börjar bli andra gardiner och ljusstakar.

Det är bara hemma hos oss det inte ens tänkts tanken att julpynta förrän nu. Tyvärr kommer det inte att bli någon julpyntning här heller. Känns så onödigt att julpynta när vi ändå ska packa ner allt och flytta om bara 2-3 veckor. Vår jul kommer att bli kort och intensiv detta året. Den 20 dec ska jag julpynta och sätta upp granen... kanske första året jag inte ens kommer att hinna tröttna på julen.

Nästa steg i min julplanering är en bit jag däremot inte kan hoppa över och det är att försöka komma på vad vi ska äta och bjuda på i julhelgen när alla kommer på besök. Vi har nämligen bjudit hit min och makens familjer till att fira jul i vårt nya hus. Ser jag verkligen fram emot och det ska bli jätte mysigt... men det är ju lite att planera när det gäller mat och annat.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback