Är det vädret som gör det?

2009-11-05 22:16:59 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Idag har jag varit såå sjukt trött. Vet inte vad det är med mej riktigt. Har inte orkat göra nåt. När klcokan var kvart över elva i förmiddags så käkade vi lunch jag o Mira för då kunde varken hon eller jag hitta på nåt annat att sysselsätta oss med. Hon var kinkig, trött och hungrig... o likaså jag.
När klockan blev två blev vi båda väckta av att Maken ringde på telefonen. Det blev två välbehövda timmar av sömn. Tyvärr blev jag inte mycket piggare efter det och när klockan blev fyra tvingade jag ut mej själv för att Mira skulle få lite luft och få springa av sig lite innan kvällen.

Jag tror att både jag och Mira är i otroligt behov av sällskap. Har inte träffat någon på hela veckan och ingen öppna förskola har vi hunnit med heller. Tur att Maken slutar tidigt imorgon. Kanske kan han underhålla oss lite på eftermiddagen.

Vädret gör mej föresten väldigt deppig. Jag hatar vinter, jag avskyr snö och jag tycker inte alls om när det är grått, mörkt och trist ute. Bara ett halvår kvar till sommaren...

Kommentarer
Postat av: Tova

Åhh, då har vi ju jättenära varandra :) jag har Bf 14 januari, går alltså in v. 31 på lördag ;)

skoj eftersom jag tycker de flesta verkar föda antingen i december eller februari... hehe.

Då lägger jag till dig i min länklista om du inte har nåt emot det :)

2009-11-05 @ 22:20:40
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Theodora

Känner igen det där med tröttheten, jag har verkligen "trött-dagar" där det känns som man aldrig riktigt vaknar. Längtar jag med till ljuset kommer tillbaka och speciellt detta år då man skall få dela det med TVÅ barn.



Känner även igen det där med märken över hela kroppen när man vaknar! Man ser ut som en zebra på morgonen.



Även jag kommer nog inte kunna vara hemma så här länge med med lillasyster som jag har kunnat med Leia, vilket gör mig lite ledsen. Men även jag hoppas på att kunna hitta ett jobb på deltid för att kunna få lite av båda delarna.

Jag hade ju sådan tur med Leia då jag kunde lägga sista delen av min utbildning på distans så jag kunde plugga hemma, ta examen och vara hemma med Leia samtidigt. Min sambo kunde på så vis ta ut fler föräldradagar än vad jag gjorde, men att vi varit hemma mycket båda två.

Denna gången ser jag fram emot att vara BARA mammaledig och lägga all min tid och energi på barnen.. hur länge jag kan vara ledig dock vet jag inte än.



Hoppas du får en god natt sömn inatt och att morgondagen kan bli en "pigg-dag".

Kram /Theodora

2009-11-05 @ 22:29:26
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Känner igen det där! Är själv trött, trött, trött... men tror att det mestadels beror på det här tråkiga vädret! :-(

2009-11-06 @ 08:42:18
URL: http://lindaskriver.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback