Ullared planer och ny vecka...

2009-11-30 12:28:16 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Idag har vi haft en mysig morgon jag och Mira även om det också blev en del gnäll innan vi kom ut en sväng vid halv elva tiden.

Jag gick och väntade på ett samtal från Mvc och var därför låst till telefonen här hemma. Nu har jag bokat om min tid hos barnmorskan så att jag istället ska ha möjlighet att följa med mina kära vänner L&E till Ullared på torsdag! Ska bli såå roligt. Jag inser ju min begränsning och att jag får ta 10 fikapauser medans dom tar en. Men dit ska jag iaf. Mira måste ha nya regnkläder. Speciellt om vintern ska fortsätta på det här sättet. Sen behöver vi en del till huset. Någon matta kanske och lampor i massor. Håll tummarna att jag hittar det jag vill ha snabbt och att det inte är alltför mycket folk som ska stångas med min mage.

Idag finns inga planer på schemat. Har en del samtal att ringa, men det får jag göra sen när maken kommit hem. Nu ska jag lägga mej och sova en stund medans Mira sover. Har en hel massa sammandragningar idag trots att jag inte gjort nåt ansträngande alls... bäst att vila resten av dagen och hoppas på en bättre dag imorgon.

Hoppas du har en fin start på den nya veckan.

 

Kommentarer
Postat av: Theodora

Vagnfunderingarna orkar jag knappt tänka på, vi kommer invänta lillasyster och det lutar mot en investering av syskonvagn om vi upplever att Leia fortfarande vill åka vagn när lillasyster kommit, för nu är det inte ett favoritmoment hos Leia precis. Jag får underhålla henne med hundratals mellanmål för att hon skall kunna sitta i vagnen och sova i den är knappt att tala om, så hon får gå mycket och har blivit jätteduktig på att hålla handen på stan. Så eventuellt blir det kanske onödigt med en syskonvagn, eller helt tvärt om, att hon helt plötsligt vill åka vagn när lillasyster gör det. Men just nu fungerar det perfekt att ha den lilla sulkyn i bilen vid behov till Leia och den tar maxi cosis babyskydd sedan till lillasyster. Så får jag se om det blir en syskonvagn eller en ordentligare vagn till lillasyster sedan.



Jag går på privat mödravård så jag har inte kommit i kontakt med information om föräldraträffar som kommunen har. Men vad märkligt att man inte kan få deltaga i dem fast än man har barn sedan tidigare, man är ju inte expert på barnafödande bara för att man gjort det en gång direkt, man borde få välja. Men det var himmla trevligt att träffa så många andra föräldrar på profylaxen som väntar barn i samma tid, det var verkligen givande att dela tankar. Så nu ser jag fram emot de två onsdagarna vi har kvar där. Patric fick även träffa alla pappor och det var roligt då de flesta av hans vänner inte har barn.

Jag ville gärna testat gravid-yoga men det var fullbokat redan för tre månader sedan så det blev tyvärr inte något med det den här gången heller.



Nu är det bara sex veckor kvar.. herregud, vad fort det gick..

2009-11-30 @ 15:45:48
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Camilla E Lindström

Hej,



Snubblade in på din finfina blogg. Riktigt snygg.



Må så gott

Mvh Camilla, En mammas dagbok

(emring.blogspot.com)

2009-11-30 @ 21:26:35
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej vännen, hoppas ni fick en riktigt fin kväll :) Låter underbart med shopping i ullared,shoppa för mig också!!



Kram Jenny

2009-11-30 @ 22:56:59
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Linda

Då kanske du springer på min mor i Ullared, hon ska dit ons-tors.



Stor kram på er!

2009-12-01 @ 22:19:04
URL: http://tildesmamma.blogspot.com
Postat av: Linda

Vad trevligt, undrar om det är mycket folk på torsdag. Jag & min vän ska också dit

2009-12-02 @ 02:31:51
URL: http://minprinsessaminaprinsar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback