v 30

2009-11-03 20:05:47 Graviditeterna
» Kommentarer(3) «


Att jag är i vecka 30 nu måste betyda att det bara är 10 veckor kvar. Har alltså gått tre fjärdedelar av graviditeten.

Var till mvc idag. Allt såg bra ut. Sockret, hb-värdet, blodtrycket (väldigt lågt dock. Inte konstigt att jag inte klarar av när huvudet kommer nedanför brösten. Yr!)
Bebisen var en riktig busunge idag och det var inte lätt att få några hjärtljud. Lite drygt 140 kom vi fram till att de låg på till sist.

Magmåttet har växt och ligger lite över medel, vikten har ökat och ligger på tok för högt. Mitt personliga mål är att inte gå upp mer än MAX 0,5 kg per vecka nu fram till förlossningen. Det skulle i så fall betyda max 5 kg till... den slutvikten skulle jag kanske överleva... men som sagt...inte ett hekto till!

Nu blir det sockerstopp fram till förlossningen. Inget godis, kakor, bullar eller läsk. Wish me luck!


Kommentarer
Postat av: Theodora

Vad bra att allt såg bra ut på mvc!

Vad det gäller vikten så har jag gått upp 5 kilo MER redan NU i vecka 30, än vad jag gjorde med Leia full tid. Gick upp 15 med henne efter 38 veckor, men har nu gått upp 20 kilo! Jag blev totalt chockad när jag såg vågen. Det är ju dessutom nu som man snart kommer få de där dubbelhakorna, de uppsvällda fötterna och päronrumpan med... haha.

Ne, skämt åsido, jag kör nu promenader och äter frukt istället för sötsakerna. Coctailfrukt är ju nästan godare dessutom (den i juice då självklart.. INTE sockerlag!).



Hoppas du får en fin kväll! Sov gott!

2009-11-04 @ 00:58:31
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Vill helst inte gå upp så mycket mer jag heller... men jag vet inte om jag kommer klara att hålla mig undan sötsaker och annat gott! :-( Men nu i v 28 har jag gått upp mer än jag gjorde under 41 veckor med mitt första barn. Och jag har bara ett par kilon kvar tills jag gått upp samma som förra graviditeten. Med andra ord lär jag gå upp mest denna gången!

2009-11-04 @ 08:23:37
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Tina S

Grattis till vecka 30.. Snart är jag där med.. lr ja.. hehe 6 veckor kvar.. :P

2009-11-06 @ 10:09:58
URL: http://onodiginfo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback