Inte det bästa tålamodet direkt

2009-10-03 12:07:02 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Nu har vi precis käkat lunch och Sessan har förhoppingsvis somnat sött i sin säng (det är tyst där inne iaf). Innan lunch, medans jag stod och lagade maten, satt Mira i vår säng och pysslade med dupplo. Hon satte ihop fem bitar och så tog hon isär dem igen. Så höll hon på... Gång på gång, på gång, på gång.

När jag stod där i mitt kök och var glad över att hon kunde sitta själv i 2 min och göra något utan mej så hör jag ett illvrål och så börjar hon gråta. Jag släpper allt jag har för händerna och rusar in i sovrummet. Där sitter hon skruttan och försöker sätta ihop bitarna och varje gång hon misslyckas så börjar hon gråta. Jag trodde inte att det var möjligt att ha sämre tålamod än jag själv har... men Mira överbevisar mej om motsatsen gång på gång.

Jag som trodde att hon ramlat ner från sängen och så var det bara i ren ilska som hon skrek och grät.

Hur övar man upp sitt barns tålamod?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback