Kängor, stövlar eller vad? Vinterskor i massor...

2009-10-07 20:47:16 Mitt mammaliv
» Kommentarer(5) «


Jag fortsätter på samma tema...

Denna gång riktar jag in mej på ännu en jätte svår sak till vintern. Skor.
Vad behöver en ettåring egentligen på fötterna en kall, blöt, svensk vinter?

Det finns hur många olika sorter som helst. Låga, höga, korta, tjocka, vattentäta, varma... ja även här en djungel.
Mira går inte på dagis och de gånger hon är ute så är det oftast med mej eller maken. Jag är inte någon vintermänniska och kommer inte att vara ute flera timmar varje dag i vinter. Även om Mira sjävklart ska få gå ut varje dag... så kommer det inte att bli några jätte långa stunder. Frågan är då. Vad behöver tjejen ha på fötterna?

Det första problemet innan man ens börjar fundera på vilken sko är att komma fram till vilken storlek man sa välja. Jag skulle gissa att vi kommer att få köpa en till storlek innan den här vintern är över.

Hjälp mej nu kära läsare. Hur tänker ni gällande vinterskor?


                                       
                                    


                                         


Kommentarer
Postat av: natasha

dem rosa längst ner blir nog bra! så länge skorna är varma så. dem såg fodrade också ut? :)

2009-10-07 @ 20:59:06
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: malin

hamnade på din sida när ja snurrade runt här i blogg världen, Jag kan själv rekommendera Kavat stövlar eller ett par ecco kängor till din lilla. Min son var ett år förra året när han hade ett bar ecco kängor med lite högre skaft,som var bra både mot kyla och mot vatten.. Pop overallen rekommenderar ja starkt, är själv ett stor fan av pop och har mycket eller kanske bara sådana kläder och ytterkläder och dom håller verkligen!!!

hej så länge! // Malin

2009-10-07 @ 21:14:41
URL: http://trasselmaline.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Jag skulle ha valt den översta och den nedersta, alltså 2 par då vet du att du har skor till alla väder :)

2009-10-07 @ 22:11:10
Postat av: Theodora

Ja, det där är bannemej inte lätt. Haft samma funderingar och har nu införskaffat ett par Ecco (gissar på att det är samma modell som dem du lagt in andra bilden uppifrån, annars är de väldigt lika dem vi har..)

Det jag gillade bäst med dem är att de inte är så hårda som många andra. Många stövlar för barn är så stela att de minsta liksom "stampar" sin fram och inte riktigt kan "rulla foten" när de går. Ecco är lätta, vattentäta, varma, andas och lätta att gå i för henne så jag är nöjd.

Hoppas du hittar några som även passar för er tjej.

/Theodora

2009-10-07 @ 23:22:19
URL: http://theodoraaa.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej vännen, jag har köpt ett par rosa härliga ecco vinterkängor till lillstumpan, jätte fina och lillstumpan vill inget hellre än ha på sig dom hela tiden ;) Kommer matcha vår svarta fix overall superfint!



Nu är jag ju ingen expert, o vi har ju inte använt dom någon vinter ännu men hoppas att de kommer fungera bra. Däremot så växer hon ju så det knakar hela tiden så jag kommer säkert få köpa andra i slutet på säsongen :(



Hoppas ni får en riktigt fin dag! Kram Jenny

2009-10-08 @ 08:01:07
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback