Nu skiner det som solen här hemma...

2009-10-24 19:35:00 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «


Idag har vi varit effektiva. Jösses va mycket vi hunnit med!

Började dagen klockan sex då Mira tyckte att det var dax att kliva upp. Snälla föräldrar som jag har så lät de mej ligga till klockan åtta innan jag behövde börja dagen.

Sedan blev det full fart. Jag, syrran och pappa städade på vinden lite och plockade ner allt skräp som skulle slängas. När allt var lastat i bilen bar det iväg till sopstationen för att slängas. Mamma och syrran fortsatte städningen här hemma. Fönstren är putsade, toan städad in i minsta detalj, köket glänser som aldrig förr, nya gardiner upphängda och små inredningsdetaljer på rätt plats.
Nu är det bara lite kvar att bära upp på vinden och lite småplock att städa undan till korttagning och visning. Ni som själva sålt bostad kanske vet ur mycket jobb det ligger bakom.

Ikväll blir det körslaget och kanske någon film. Vi har alla gjort oss förtjänta av att ta det lugnt med en skål popcorn och ett glas päroncider. Mums.

...bara mamma som fortfarande jobbar lite. Hon sätter nämligen päls på våra fotpallar. Kommer bli så läckert. Jag har verkligen världens bästa mamma som hjälper mej med allt jag inte kan,hinner eller orkar göra. Jag är nog lite bortskämd trots allt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det låter verkligen som en effektiv dag!

Även här rullar nu körslaget på tv:n.

Hoppas ni får en mysig kväll!

2009-10-24 @ 20:10:18
Postat av: Theodora

Mitt namn försvann visst på nåt konstigt sätt..

2009-10-24 @ 20:10:57
URL: http://theodoraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback