Skadad

2009-10-18 08:06:21 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Den sista fotbollsmatchen orsakade en skadad make. Så nu hoppar han omkring på kryckor här hemma. Stackars Mira har två föräldrar som inte orkar/kan bära henne. Det är tur att vi har en sån självständig liten dotter.
Idag hoppas jag att Mira är på lite bättre humör än vad hon varit de senaste två dagarna. Igår var jag helt slut när det äntligen blev lugnt och tyst inne på Miras rum. Det är ju typiskt också att en sådan dag då allt är ledsamt så ramlar hon och slår sig flera gånger också. Nä,som sagt, bara att ta nya tag idag och hoppas på en bättre dag.

Vi har inga direkta planer idag förrutom ett besök på akuten då Maken ska få sin fot kollad. Hjälp mej hålla tummarna att det inte är något allvarligt.

På torsdag åker maken ifrån oss. Har ja berättat det? Han ska till Israel med jobbet i 10 dagar. Fattar ni!? 10 dagar!
Som tur är så kommer mina föräldrar hit och håller mej sällskap och sedan då de åker hem igen så följer jag och Mira med upp till dalarna. Med andra ord kommer jag inte att behöva vara själv mer än några få dagar.
Känns bra. Mycket bra. Med tanke på mina sammandragningar så vill jag inte vara själv i flera dagar.

Nu ska jag gå o ta hand om min dotter som duschat fädigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback