Vinteroverall till en ettåring???

2009-10-07 20:15:44 Shopping
» Kommentarer(3) «


En av svårigheterna med att vara mamma är att hitta bra kläder till sina små godingar, i en djungel av märken, priser och mönster.

Jag hittade ju ingen overall när jag var i ullared och det tvådelade settet jag köpte är alldeles för stort. Jag bestämde mej då för att ropa hem någon fin begagnad overall på tradera. Denna gången i en storlek jag vet att hon kan ha nu i början på vintern.

Jakten började alltså för ca två veckor sedan och jag insåg då vilken djungel det är. Ska man köpa en med något okänt billigare märke eller ska man köpa en i ett känt dyrt kvalitets märke? Jag kollade på både och men lyckades inte vinna någon förrän idag.

Det blev en Polarn och Pyret vinteroverall. Har hört mycket bra om de overallerna och när jag fick den till ett sånt bra pris så passade jag på. En ny overall kostar ca 1100 kr. Jag köpte denna för 250 kr. Bra begagnad och använd en vinter.



Idag på öppnaförskolan läste jag i "vi föräldrar" där de hade ett test på overaller. Tyvärr var inte POP med i det testet. Vinnare blev coop. Kunde man inte tro. Men med tanke på att en overall på coop också kostar 800 kr så är jag ändå nöjd med att köpa en begagnad pop. Frysa ska hon vl ändå inte göra i den hoppas jag.

Någon med erfarenhet av Pop´s vinteroveraller? Vilken overall har ni köpt till ert barn?


Kommentarer
Postat av: Helen

Hej!

Jag har haft overaller från POP och jag har varit jättenöjd med dom, varma och dom tål snö och slask.

Hoppas du blir nöjd med din, den var jättefin!

Kram

2009-10-07 @ 20:38:17
Postat av: Linda

William kommer också ha en POP overall i vinter (har en kvar från hans ena storebror). :-)

2009-10-07 @ 21:24:58
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jag har precis samma problem som du, beslutsångest över vilken overall jag ska köpa. Det är verkligen svårt med ytterkläder till 1-åringar.



Även för mig lutar det åt nåt begagnat på Tradera. Känns dumt att köpa nytt och dyrt när de ändå kanske inte kan ha det så länge.

2009-10-07 @ 22:37:44
URL: http://klingsberg33.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback