Dagen då staden vaknar till liv

2009-09-19 15:17:03 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Den här staden är verkligen en lördags stad. Folk går till torget, strosar omkring på stan eller sitter vid vattnet och njuter av det fina vädret. (Ja, på lördaar är det nästan alltid fint väder i stan) Man blir lika förvånad varje gång man kommer ut en lördagförmiddag. I varje litet hörn finns det folk. Det shoppas o pratas o skrattas. Muttras gör det nog i bilarna, för på en lördag är det omöjligt att köra i den här stan. Folk som springer över gatorna och tanter som lunkar i sakta mak på alla ställen förutom övergångsställerna.

I dag toppades hela hysterien med att alla trafikljus slutade fungera. I korsningarna var det alltså INTE så roligt att befinan sig idag.

Jag började morgonen med en liten shopping tur (Bilder kommer senare), sen har vi stått och serverat i ett café hela familjen. Mira var både trött och hungrig redan vid halv elva... så tyvärr var hon inte den roligaste att ha med sig i köket på ett café. Nu är vi iaf hemkomna igen och Mira sitter och äter mat här vid köksbordet. Lunchen totalvägrade hon eftersom hon var alldeles för trött för att överhuvudtaget tänka på mat trots hunger.

Ikväll är vi som jag skrev tidigare hembjudna till ett par vänner på parmiddag. Två familjer till som kommer, båda med barn. Tyvärr inget barn i Miras ålder, men desto fler som kan underhålla och leka med henne:)

.... men innan vi åker dit så ska jag hinna med att äta lite mellis, fylla i mina föräldradagar på försäkringskassans hemsida och städa lite här hemma.

Hoppas du har en lika mysig lördag som jag har.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback