Du va inte liten du inte...

2009-09-16 13:34:40 Graviditeterna
» Kommentarer(2) «


Igår träffade jag en tant på Makens jobb. Hon tittar på magen o så ler hon o säger:

"Jaha,inte visste jag att ni skulle ha barn igen. Va roligt. Det måste vara dax vilken sekund som helst nu va?"

"Öhh... nää... januari" svarade jag lite tyst med blicken ner i marken.


Så nu börjas det. Kommentarerna.
"Oj, va stor du är. Så är stor var aaaaaldrig jag när jag var gravid"
"Hur många är det sa du?"
"Bara halvvägs!? Jösses, va stor du kommer att bli innan det är klart"

Ja, jag vet att jag får stor mage när jag är gravid. Det får de flesta. Konstigt nog verkar folk glömma det lika fort som ungarna kommit ut.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fick liknande kommentarer så sent som idag när jag var hos tandläkaren... "oj oj, inte dags förrän i januari sa du??!". Min mage växte i "ryck" förra gången jag var gravid och den verkar göra det denna gången också. Så bara för att magen blev stor snabbt så blev den i slutändan inte onormalt stor (med mitt första barn syntes ingen gravidmage alls förrän runt v 26-28, men den slutade på ungefär samma storlek som graviditet nr 2).

2009-09-16 @ 14:44:12
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Jenny

Men suuuck att folk kan vräcka ur sej ibland !!! idioter ! Jag hoppas att du svarade henne skarpt ! Det är absolut inge annorlunda på din mage än vad någon annans gravid kvinnas mage är så jag fattar inte varför folk tycker att dom måste kommentera den hela tiden ! Dom kan väl säga istället att " åå så vacker mage du är och så vacker DU är osv osv.. suck att det finns såna pappskallar här i vårt samhälle ! Försök att inte ta åt dej och försök att skaka av dej det dom säger för du har världens finaste mage, så de så ! Kram på dej !

2009-09-16 @ 17:13:54
URL: http://fitforababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback