All alone

2010-04-18 08:56:39 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Idag vaknade inte mira förrän halv sju vilket vi var tacksamma för. Theo däremot ville ha mat redan klockan fem... men han somnade om direkt efteråt så det var ju inget att klaga på.

Idag är vi hemma ensamma igen och utan bil denna gången. Känns lite tråkigt och jag vet inte alls vad vi ska hitta på. Det kommer nog att bli en lång dag. Hoppas jag får Mira i säng lite snabbare ikväll än igår. Fy va arg jag var här hemma igår kväll. Hon verkligen vägrade att sova. Varken sängen eller vagnen fungerade. Jag hade ett pass på en halvtimme då jag sprang upp och ner för trappan för att varannan gång stoppa in nappen i Theos mun och varannan gång bära in en hysterisk Mira till sängen. Till sist gav jag upp och Theo fick en till flaska med ersättning medans Mira fick sitta i mitt knä tills hon blev redo att lägga sig klockan nio.

Va tråkigt det blir direkt när vädret inte är på topp. Vad ska jag göra medans Mira leker i sandlådan? Sitta stilla på en stol och läsa är ju inte att tänka på när nordanvinden blåser över gården.

Nu ska jag börja med att sätta på Mira rena kläder, sen får vi se vad vi hittar på. På nåt sätt försvinner nog den här dagen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback