Påskafton med Ikea bekymmer

2010-04-03 17:10:09 Mitt mammaliv
» Kommentarer(2) «



Mira ser på "Mimmi" (Översättning: Pippi)

Vi började morgonen klockan kvart över sju då båda barnen vaknade. Theo hade då inte ätit på hela natten. Finns ingen som är lyckligare än jag över att få sova hela nätter redan. Hade jag inte räknat med som tvåbarnsmamma. Nu är det bara att hålla tummarna att det håller i sig.

Efter frukosten åkte jag och mamma till torget där jag köpte några blommor till altanen och verandan. Jag hoppas jag kan plantera två fina grupper som jag sedan stolt kan visa upp. Jag och blommor är inga goda vänner. Jag är en sån som endast lyckas hålla kaktusar levande. Det sägs att gröna fingrar brukar hoppa över en generation så förhoppningsvis blir Mira betydligt duktigare än jag.

Efter torget for vi hem och åt lunch sedan begav jag mej till IKEA. Vi råkade nämligen köpa fel täcke igår. Täcket som skulle vara till Mira visade sig vara ett dubbeltäcke när vi kom hem. Problemet var att jag öppnat förpackningen. Lyckligtvis var personalen snälla och jag fick byta. Jag var tydligen inte den första med problemet.







När jag sedag kom hem igen fikade vi ute på altanen medans Theo myste i vagnen och Mira blåste såpbubblor.
Trodde aldrig att jag skulle ta mej hem från IKEA. Det är nämligen bil och motormässa i stan och SÅÅÅ mycket folk! Kön på E4an var inte att leka med. Idioter som backade, olyckor (inte konstigt att de händer), raggare som gått ur bilarna och stod och pratade med grannbilen (MITT PÅ E4AN!?!?). Jag kom hem iaf och med hel bil till råga på allt. 

Nu står mamma och lagar påskmiddag. Blir ett lite enklare påskbord här idag. Ska bli smarrigt. 
Maken borde komma hem från jobbet närsomhelst. 

En mysdag detta också med andra ord.  

Kommentarer
Postat av: Mariam

Vi har varit i stadsparken idag och därmed haft samma problem att ta oss både dit och hem. Runt påsken bör man alltid lämna bilen hemma när man bor i Jönköping för det blir jämt så i och med Elmias bilmässa. Ekhagen ligger också mitt i smeten med rondellen och jet så är egentligen van men chokades faktiskt när vi såg folk mer eller mindre stå och fika på E4:an.



Hoppas fortsättningen på dagen blir bra och tack för inspirationen med såpbubblor. :) Kram.

2010-04-03 @ 17:16:30
Postat av: Sandra

Ja folk är galningar ibland i trafiken! Har ni sittdeleni till Theo, fungerar det bra? Edvin börjar redan lessna på att ligga helt ner ibland.. Kram

2010-04-04 @ 17:34:34
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback