Sömnproblem

2010-04-16 07:10:00 Mira växer & utvecklas
» Kommentarer(0) «


Jag vet inte vad vi ska ta oss till med Mira snart. Inatt vaknade hon innan klockan fyra och vägrade somna om. Efter en massa gråt bestämde vi oss för att testa att lägga henne i vagnen. Då somnade hon efter en stund och sov i knappt en timme till. Även denna dagen startade alltså vid fem tiden. Nu sitter jag här helt illamående och med huvudvärk. Vi får nog börja att gå och lägga oss klockan sju vi också om vi ska orka med att gå upp så här tidigt.

Antar att vi får testa att hoppa över middagssömnen få se om det blir någon skillnad då... jag tvilar i och för sig på det. Mira har alltid haft stort sömnbehov och sovit mycket mera än jämnåriga kompisar.

Jag säger bara tack o lov att Theo sover bra på nätterna. Han sover ju bättre än vad Mira gör. Om hon inte var uppe och skrek om nätterna så skulle inte han vakna alls. Imorse gav jag inte honom någon mat förrän halv sex och då fick han sista målet igår klockan 20.

Sömnproblem är väl ett vanligt problem med småbarn... men det är bara så otroligt jobbigt innan man får ordning på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback