Det här med att sluta amma...

2010-08-23 22:31:06 Personligt
» Kommentarer(9) «


Jag trodde jag hade slutat amma. Idag hade jag så ont i ena bröstet att jag inte kunde krama barnen. Efter en liten stunds fundering bestämde jag mej för att ge lillplutten en till "sista" slurk. Han blev nöjd och jag blev nöjd. Undra hur många gånger till det kommer att bli en "sista" amning.

Ni som har ammat era barn i flera månader och sedan slutat tvärt. Hur gick det för er? Smärtfritt? Några tips?

Jag trodde inte att jag hade nåt kvar alls i brösten... men tydligen fanns där en del iaf. Kul att veta.


Kommentarer
Postat av: Nurp

För mycket information för mig, haha :D

2010-08-23 @ 22:53:30
Postat av: Emmelie

Tack för omtanken i ditt inlägg. Ska absolut käka lite kolhydrater inför förlossning, d lovar jag=)

Men jag kommer nog att tänka på mitt intag av socker hur som haver, o skulle jag märka att amningen blir sämre så får jag sluta ett tag.

kram!!

2010-08-23 @ 23:09:10
Postat av: Frida

Jag kunde inte sluta tvärt just pga av att det gjorde så jäkla ont. Drog ner på det sakta, och till slut var det bara ´morgonamningen kvar. Efter ett tag med den så var det inga problem att sluta, det gick på automatik att mjölken minskades. Hoppas du lyckas utan några större problem. :)

2010-08-24 @ 08:42:57
URL: http://childofdestiny.blogg.se/
Postat av: Louise&Isabella

Jag ammade bara på natten de sista månaderna så det var ganska smärtfritt för mig. Har för mig att jag pumpade ut lite istället om det spände just för att Isabella inte skulle bli förvirrad av att det helt plötsligt kom tutte igen.

2010-08-24 @ 09:28:57
URL: http://bebbekarlek.blogg.se/
Postat av: Jannie

Tackar tackar! Städningen gick kalasers! ; )



Bodyn (som egentligen är en "summersuit" är köpt i Umeå av alla ställen! Fick den i present av min syster så jag kollade med henne.Men jag vet att de har funnits på nätet oxå.Fridolina.se brukar ha mycket kläder från Name it.



Det gick inte o kommentera korten här nere med barnen.Ville bara säga att de var tokfina bilderna!

Så söta de är!



Lycka till med ammningen! Är väl där snart jag med,

men jag skjuter på "problemet"... ; )

Ha en härlig dag! Kram

2010-08-24 @ 09:38:45
URL: http://ettforsoktilldagbok.se
Postat av: Carolina - Mamma till Minna

Jag trappade ner, sista tiden ammade jag bara på natten.. Men jag var ändå öm i brösten ett par veckor efteråt. Mjölken fylldes ju på liksom. Pumpade ur lite med handen när jag duschade, var rädd att det skulle bli mjölkstockning eller något annars.

2010-08-24 @ 11:53:26
URL: http://livetmedlina.blogg.se.se
Postat av: Cicci

jag tyckte det var jättejobbigt, och trodde aldrig mjölken skulle försvinna... Men det gjorde den ju så klart till slut :)

2010-08-24 @ 13:00:40
URL: http://ragerasbasta.blogspot.com
Postat av: Tomas

Ja, Therese, det var verkligen kul att veta att det fanns mjölk kvar i dina bröst. :)

2010-08-24 @ 14:07:19
Postat av: Sara - Mamma till Max snart 2 år

Jag slutade tvärt pga att jag var tvungen att börja äta en medicin som gjorde att jag inte fick amma längre. jag pumpade ur när det gjorde ont. pumpade dock bara ut så pass mycket att det inte gjorde ont i längre och till slut sinade det!

2010-08-24 @ 22:05:46
URL: http://sarasrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback