Egen mat eller burk?

2010-08-11 08:09:03 Theo växer & utvecklas
» Kommentarer(0) «




Igår bestämde jag mej för att börja göra egen mat till Theo. Jag testade för några veckor sedan med då ratade han den helt, så jag gav upp. Den här gången verkar det gå mycket bättre och han är inte alls lika kinkig på konsistensen som Mira var. Jag är övertygad om att det kommer att bli en del burkar framöver också, speciellt då man åker iväg någonstans. Men så länge vi är hemma och jag lagar mat så ska jag försöka få till nåt till Theo också.

Igår lagade jag kyckling och potatis till honom. Jätte enkelt! Kokade upp små bitar av potatis och kyckling i ca 10 min. Kryddade med örtkrydda (utan salt), peppar och en liten nypa curry. Mosade sedan detta med en stavmixer och använde vattnet med kryddorna som en sky. För att få till en bra konsistens krävs en del vatten/sky.
Vad jag glömde helt igår var såklart grönsaker... men det är är bara att blanda i tex fryst broccoli, ärtor, majs eller annat man har i frysen.

Man får passa på att göra storkok när man väl håller på. Perfekt att frysa in eller spara någon dag i kylskåpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback