Öppnis och soverier

2010-08-23 12:49:11 Mitt mammaliv
» Kommentarer(4) «


Tjihoo idag öppnade ö.förskolan igen! Vi var massor med mammor (en pappa) och massa massa barn där idag. Jag tror att det är fler än vi som saknat att gå dit på vardagarna. Mira kastade sig över leksakerna och ville aldrig gå hem.
Theo var nöjd med att sitta i babypölen och bita på leksakerna.

Mira vägrade att somna idag när vi gick hem med vagnen. Jag hade verkligen hoppats på att hon skulle sova lite idag. Gårkvällen och eftermiddagen var inte rolig alls och jag vet inte riktigt om jag orkar en till sådan dag själv. Hon fixar inte att vara uppe från 6- 19. Det är knappt så att jag orkar det. Tur att det finns kaffe till mej, synd att inte Mira kan dricka det också:)

Härligt att solen skiner idag! Kanske kan vi ta oss ut i eftermiddag och leka i lekparken... tiden brukar gå lite fortare när man är där.

Nu ska jag fixa lunch till mej och Mira. Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Anna - Mamma till Felicia & Gravid med Lillebror

Ja vi är så himla glada över att Felicia kan somna så där. sällan det är krångel vid läggning. Däremot vill hon inte sova hela nätterna i sin säng så det tar väl ut varandra :)



99% av bilderna som hamnar i bloggen är med min mobil. grymt nöjd!



Låter jobbigt när hon inte sover på dagarna men det kan dom ju inte göra för alltid :) Felicia behöver sova kortare & kortare på dagarna.

2010-08-23 @ 13:02:57
URL: http://tokmamma.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Tack gud för öppnis, dagmammor o lekparker samt mammor med barn i ens ålder säger jag!=)

Hoppas att mira blir bättre på att somna nu när hon blir lite mera stimulerad...kram!

2010-08-23 @ 18:16:55
Postat av: Mariam

Noah har också varit sketjobbig mellan fem-sju varje kväll så nu har han börjat sova tjugo minuter på dagis. Vilken skillnad! Märks att det tar mer på energin att leka med 24 andra barn, än att bara vara hemma med mamma och lillebror.

2010-08-23 @ 18:24:16
URL: http://mammamariam.blogg.se/
Postat av: Carro

Ja Öppna förskolan är guld värd! Vendela var sin första dag på hennes nya förskola idag och det var också populärt. Det märks att hon saknat olika leksaker, utrymmen och andra barn nu under sommaren!



Usch fy det är inte kul när de inte sover middag och blir så där trötta på em! Vi sitter nu med två olika val. Antingen en trött och extremt gnällig V på em när hon inte har sovit middag, eller en pigg V på em men som tar 1½ timma på sig att somna på kvällen.

Just nu vet jag inte vilket som är bäst, eller värst..

Kram!

2010-08-23 @ 20:22:15
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback