en lite ljusare framtid

2010-02-03 10:27:10 Mitt mammaliv
» Kommentarer(12) «


inatt hade vi en ganska bra natt. Vilket får mej att hoppas och tro på att det finns ett slut på det hela. Theo vaknade 2 ggr även inatt men han somnade om på bara en halvtimme båda gångerna, vilket är ett steg i rätt riktning. Jag ska fira natten genom att åka till en tygaffär och köpa gardintyg till köket och trikå tyg till att sy en mössa till theo och ev en klänning till mira. Har fått tillbaka min syinspiration. En mysig dag här hemma blir det iaf. Stackars lilla theo blir bara sämre och sämre i näsan. Som en av er skrev så borde det verkligen vara förbjudet för bebisar att bli sjuka. Det man är mest rädd för är det fruktade rs viruset och svininfluensan. På tal om svinflunsan så är det dax för miras andra spruta nu. Vi har inte bestämt om hon ska få den än. Känns som att inte lika många insjuknar längre. Hur har ni med små barn gjort? Har ni gett dom en andra dos? Tåls att fundera på.

Kommentarer
Postat av: Patricia

Elina ska få sin nr 2 på fredag. Känns lika bra att ge henne det.

2010-02-03 @ 11:29:21
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Helen

Båda våra pojkar har fått dos två, Filip fick först pga att han är i riskgruppen sen gav vi Robin dos två för det kändes bäst att båda har fått full dos.

2010-02-03 @ 12:10:13
Postat av: sara

Vi har gett Sigge 2 doser. dels för att skyddet inte är fullt utan och dels för att det är tack vare att så många har vaccinerat sig som utbrottet blev så litet. Kram!

2010-02-03 @ 12:29:32
URL: http://kakmonstermamman.blogg.se/
Postat av: sandra

Skönt att natten varit bättre! Alvin har fått sina andra dos, kändes lika bra eftersom han då är fullt skyddad och redan fått första dosen!

2010-02-03 @ 12:33:42
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: :)

Tonights gonna be a good night, haha, när jag läste första meningen så tänktke jag på black eyed peace:s nya låt , xD

2010-02-03 @ 17:30:48
Postat av: A

Det varnas ju för en andra omgång influensa framåt mars. Dessutom är det ju tack vare att så många vaccinerade sig som utbrottet blev litet nu i höst.

2010-02-03 @ 20:24:04
Postat av: Ida

Vi har gett våra båda dos 2 också. TTycker att det är vi skyldiga dem...

2010-02-03 @ 21:49:11
Postat av: Linda

Jag är också i valet och kvalet om att ge tjejerna andra dosen.. har ju till nästa onsdag till att bestämma mig men jag vet inte...

2010-02-03 @ 21:52:24
URL: http://tildesmamma.blogspot.com
Postat av: Carro

Åå hoppas att det fortsätter med såna bra nätter för Theo och dig! Stackarn det är så jobbigt när dom har ont i magen..



Vi ska ge Vendela sin andra dos nästa vecka, om hon fortsätter hålla sig frisk. Jag ringde faktiskt vår bvc sköterska i går och frågade vad hon tyckte å hon sa att rekomendationen är fortfarande att ge båda doserna. Så vi kommer göra det.



Kram!

2010-02-04 @ 07:56:49
URL: http://livetmedvendela.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Jag gav lilly hennes andra dos, kändes ganska meningslöst o ha gett henne den första om hon inte skulle få den andra som gör att hon verkligen blir skyddad.Var jag gav är helt enkelt att d faktiskt finns en chans att d blir sjuka o d e såååå mycket värre än att d är lite griniga en kväll efter att ha fått en spruta.

2010-02-04 @ 10:47:16
Postat av: Jenny

Hej gumman,hoppas de är bra med er, saknar dig! kram!

2010-02-04 @ 10:54:06
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!

Varför har ni gett dos nr. 1 om ni är osäkra på dos nr. 2?

Här har vi hoppat över helt, det ser ju ut som att spridningen inte blev alls stor, tycker dock det är skrämmande att spruta i sig främmande medel som kan påverka kroppen för all framtid...

2010-02-04 @ 18:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback