Funderingar kring sovrutiner

2010-02-21 09:44:57 Mitt mammaliv
» Kommentarer(6) «


Sitter här med ny duschat hår och njuter av söndagsmorgonen. Jag och Theo tog en mysig dusch imorse. Det är så roligt att se hur han riktigt njuter när han får duscha. Han skulle absolut kunna somna där i min famn med vattnet rinnande över ryggen.
Natten har varit ok, trots att Theo inte följde sin vanliga 6 timmars sömn rutin. Man får väl räkna med något bakslag då och då.

Ikväll ska jag testa att lägga honom för natten redan vid 8-9. De senaste tre kvällarna har han nämligen sovit jätte djupt vid klockan tio och jag har fått väcka honom för en sista skvätt mat innan vi ska lägga oss. Självklart piggnar han till jätte mycket efter den amningen och är oftast vaken en timme efter det. Så, jag funderar istället på att låta honom sova så länge han vill från klockan 8-9 och sedan amma honom lite snabbt i mörkret när han vaknar och så hoppas jag att han somnar om efter det istället.
Hur gör ni andra med era små? När lägger sig era guldklimpar för natten?

Det är svårt att få till några sovrutiner tycker jag. Theo varierar sina tider från dag till dag. Däremot är mattiderna ungefär desamma.




Kommentarer
Postat av: patricia

Jag lägger Jamie när jag går och lägger mig då ammar jag oftast honom också.

2010-02-21 @ 11:55:41
URL: http://tricias.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker också att det är svårt att hitta rutiner med bebisar, för så fort man tycker att man börjar få en rutin... ja då ändras den!



Mysigt att duscha tillsammans! Det måste jag testa med Erik någon dag också. Minns att William tyckte jättemycket om att duscha med mig när han var bebis.

2010-02-21 @ 12:00:22
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Hanna, mamma till Ellen

baby conversen går att köpa på grandpa.se, finns i blåa också. Minsta storleken är dock 17, så e alldels förstora för min prinsessa nu! men så fort hon blivit lite större ska det beställas! :) ha en skön söndag med dina fina barn!

2010-02-21 @ 12:52:43
URL: http://ellenojag.blogspot.com
Postat av: Ida

När L föddes var A så ledsen om hon fick vara uppe efter att han lade sig vid 20. Så hon fick börja lägga sig vid regelbundna tider ganska omgående. Hon åt sedan när jag la mig vid 22 och då ammade jag i mörkret. Sedan har inga av mina barn varit bra på att sova långa nätter direkt men de har somnat om efter amninge då jag alltid ammat i mörker och inte bytt blöja om det inte varit bajs.

2010-02-21 @ 14:10:00
Postat av: sandra

Vi lägger Edvin ungefär vid 19-20 då Alvin lägger sig, för han är också riktigt trött då. Ibland matar jag honom precis när jag ska gå och lägga mig om han inte vaknat annars låter jag han sova och då vaknar han innan tolv, sen igen vid 3. Vid 3 har han svårt att somna om men gör det tillslut och sover sedan till 6-8 lite olika.. Skönt att Theo börjat sova långa pass på nätterna! Kram

2010-02-21 @ 15:19:07
URL: http://sandraoalvin.blogg.se/
Postat av: Theodora

Jag vaknade här om morgonen och undrade om jag hade ammat under natten och kunde efter en stund svagt minnas att jag nog hade det. Så jag kan nu konstatera att jag kan amma i sömnen utan att störas! Skönt då Cornelia inte sover längre stunder alls, max 3 timmar i sträck, men oftast bara två. Längtar tills hon kan sova längre och håller tummar för att det blir under natten.

Sov gott!

2010-02-23 @ 01:55:37
URL: http://theodoraaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback