Nattens bravader

2010-02-27 10:50:38 Mitt mammaliv
» Kommentarer(0) «


Jag trodde verkligen att vi skulle få en fortsatt lugn kväll när jag skrev mitt sista inlägg här på bloggen igår. Jag hann inte mycket mer än sätta mej i soffan efter att jag skrivit klart då jag hörde hur Mira vaknade igen. Jätte ledsen och helt otröstlig fick hon sitta uppe med oss en stund. När hon lugnat ner sig igen försökte vi lägga henne, men det gick inte alls. Vid halv tolv somnade hon till sist! Vi satt uppe en stund till och såg klart på en film vi börjat på tidigare under kvällen och när vi sedan lade oss och precis släckt lampan så vaknade Mira igen. Vi testade vällingflaska och alla knep vi kom på men ingenting fungerade. Till sist gick maken upp med henne och satte sig framför OS på tven. Vid HALV FYRA! somnade Mira äntligen. Till saken hör att Mira aldrig sovit mellan oss i stora sängen. Hon kan bara sova ensam i sin egen säng. Ingen napp tar hon heller lillskruttan. Så sådana här gånger när hon är helt otröstlig och inte vill sova så fungerar inget annat än att ta upp henne en sväng tills hon själv vill lägga sig igen.

Idag blir med andra ord en ganska lugn dag. Vi ska käka lunch med några vänner på stan men sen blir det en fortsatt lugn dag här hemma för vår del.
Hoppas ni har en mysig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback