Syhörna igen.

2010-02-14 20:38:23 Syhörnan
» Kommentarer(1) «


Ikväll har jag suttit och sytt två par byxor. Det blev ett par vita mjukisbyxor med svarta muddar till Mira och ett par vita mjukisbyxor med turkosa muddar till Theo. Jag blev mycket nöjd med modellen och båda blev lyckade. Kommer att bli toppen nu till våren/sommaren. Muddarna gör ju att de kan ha de lite längre också. I början viker man bara upp mudden och ju mer de växer ju mer viker du ner av mudden.

Jag ska beställa tyg nu från stoff och stil har jag tänkt. Är så sugen på att sy en tunika till Mira och de har ett väldigt bra mönster där.

Bild på byxorna kommer så småningom. Tänkte att jag kunde få en bild på barnen när de har dom på sig... men nu sover de båda två så det kan bli lite svårt att fota dom ikväll.


Kommentarer
Postat av: emmelie

jag vill gärna ha ditt hemmagjorda mönster, tar du med d på onsdag. Kram

2010-02-15 @ 21:23:23
URL: http://lillovi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback