3 veckor efter förlossningen

2010-01-26 23:57:59 Graviditeterna
» Kommentarer(0) «


Har ett tag tänkt att jag ska uppdatera er om hur jag mår nu så här lite drygt tre veckor efter förlossningen.

De här tre veckorna har gått över förväntan. Förutom febern och känningar av mjölkstockning som jag hade i två-tre dar så har jag mått oförskämt bra.
Att amma gör inte alls ont längre och några allvarligare sår slapp jag denna gången. Skönt det! Kroppsligt känns det som att jag börjat återhämta mej och jag har inte ont i varken mage eller nåt annat längre. Efter Mira tog det lite längre tid innan jag mådde så här pass bra. Kanske är det som dom säger lättare andra gången.

Om jag kan lita på mammas våg så verkar det som att jag lyckats gå ner 2 kg sista veckan, vilket betyder att jag gått ner 11 kg nu på tre veckor och endast har 2 g kvar till inskrivningvikt. Att jag ändå vill gå ner mer än två kg till är en annan historia.
Jag är enormt glad över att jag lyckades hålla mej under 15 kg denna graviditet. Det trodde jag aldrig i mitten när vågen rusade uppåt.

Tröttheten har kommit ikapp mej lite nu och jag känner hur jag blir tröttare och tröttare för var dag som går. Kan ju hoppas att det vänder snart.

Just nu känner jag mej enormt sugen på att börja träna! Längtar tills jag varit på återbesök på mvc och barnmorskan ger mej klartecken på att det är ok att köra hårt med träningen igen. Då återstår bara att hitta tiden till det.

Kan inte riktigt förstå att jag fortfarande kunnat gå gravid om jag haft otur. Märklig tanke. Är otroligt glad över att Theo valde att komma till oss någon vecka tidigare.
En forlossningsberättelse har jag sakta men säkert börjat skriva på. Ni får hålla ögonen öppna. Det är verkligen dax att få den klar snart för jag mäker hur mycket jag redan glömt.

Sammanfattningsvis så mår jag bra och ser med glädje fram emot våren och att få komma i form igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback