Jag planerar för nostalgitripp

2010-01-20 13:59:38 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Jag valde till sist alternativ 2 och drog fram alla kartonger med gamla bebiskläder från Mira. Slutade med att jag fick ihop en banankartong med kläder som även passar Theo och två kassar med kläder som ska säljas. Men... det är ju en fråga om pengar också. Får jag inte det jag vill ha för plaggen så får de hoppa tillbaka i kartongerna igen i hopp om att en ev lillasyster kanske kan använda dom istället.
Insåg nu när jag gick igenom lådorna va fort kläder blir fula... bara av att ligga i en låda. Än så länge håller de måttet men att vänta på ett ev syskon som kanske kommer om flera år eller på att användas av tex Miras barn i framtiden... det tror jag inte att de klarar. Sen kan det ju va otroligt roligt att spara en del och plocka fram och minnas det glada 2009 när man själv kanske någongång i framtiden blir mormor/farmor. Vad satte man på sina barn egentligen? Kommer man tycka att kläderna är lika fina då som man tycker nu? Spännande tanke.
Finns flera av Miras plagg som jag inte kan skiljas från bara för att jag tycker att de är så otroligt fina, de plaggen får ligga kvar och förhoppningsvis bjuder de på en trevlig nostalgitripp om några år när jag plockar fram dem igen.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ah, även jag har plockat fram en låda med gamla bebiskläder idag. :-) Trodde inte vi hade så mkt i stl 50/56 men det fanns en hel låda. Fast nu har Erik ändå fått ganska mkt i de storlekarna så det är väl frågan om det är så mycket av det gamla som kommer bli använt.

2010-01-20 @ 16:55:33
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: sofia

jag har såna vakumpåsar lr vad det heter?då blir kläderna inte alls "slitna" över att ligga í en låda! litet tips bara ;)



kramar

2010-01-20 @ 17:26:17
Postat av: Linda

ja det där med bebiskläder är verkligen speciellt.

jag vet hur roligt jag tyckte det var att få se utvalda plagg som mamma sparat när jag var gravid med Leya. En del har jag faktiskt använt som tex hennes snuttefilt som var min en gång i tiden.

Kram

2010-01-20 @ 20:15:28
URL: http://familyspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback