Kvällsstrul och nya rutiner

2010-01-07 19:33:16 Mitt mammaliv
» Kommentarer(3) «


Pratade just med en vän och berättade hur nöjd jag var att jag lyckats få Mira att somna på en gång ikväll. Tji fick jag när hon 2 sek efter att jag lagt på telefonen började gråta förtvivlat.

Mira har tyvärr blivit jätte svår att lägga på kvällarna. Jag tror att det kan ha att göra med julen och alla besökare vi haft. Har ju blivit lite si så där med tider sedan vi flyttade in i huset. Nu när vi försöker återgå till hennes normala sängtid så totalvägrar hon. Vissa kvällar kan hon somna direkt vi lagt henne, men så vaknar hon en halvtimme senare och vill inte somna om. Slutar med att vi får ta upp henne tills hon blir trött och vi då kan följa med henne in till sängen igen. Nu handlar det inte om flera timmar... vi brukar oftast få henne i säng senast klckan nio hur som helst, men ändå är det lite frustrerande. Hon har alltid somnat utan problem förut.

Igår testade jag en ny sak när hon började gråta otröstligt. Jag ställde in en stol brevid hennes säng sen fick hon komma upp i mitt knä och läsa några böcker för att sedan krypa ner i sängen igen när vi läst klart. Märkligt nog fungerade det jätte bra och hon somnade utan problem när jag stängde dörren. Idag när hon vaknade efter mitt telefonsamtal testade jag samma sak igen. Tro det eller ej men jag tror att det är tyst där inne nu. 2 böcker var allt som behövdes.
Hoppas verkligen att vi kommit på ett knep som funkar. Jag läser gärna en bok eller två bara jag slipper ta upp henne och ha henne uppe i timme extra varje kväll.

Nu börjar lillebror röra på sig och vill ha lite uppmärksamhet. Resten av kvällen får bli mys med honom istället. Jag behöver lite värme känner jag... är rädd att jag börjar få feber, eller så är det bara kroppen som visar hur trött den börjar bli. Har ont överallt och fryser.

Kommentarer
Postat av: Karin - Mamma till Nova

Hoppas det håller i sig med nattningen! Skönt om det fungerar bättre med bara en bok!

Ikväll gick det bra att natta Nova också =) Skönt!!

2010-01-07 @ 21:31:42
URL: http://karinochnova.blogg.se/
Postat av: Jenny

Skönt att de var lätt att omnatta :) Här var de lite krångligare men till slut somnade hon in sött iaf:)



Kramisar vännen!

2010-01-07 @ 23:29:34
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Sara - Alicias mamma & Gravid

Okej, ja det är skönt att det går bra för er! :)

Men som du säger kommer dte att bli mer när eran lilla vill upptäcka mer ;)

Vad tråkigt att din man är utan jobb, hoppas att han får ett snart!

Min sambo har blivit uppsagd till någon vecka innan våran pärla ska komma. Men han kankse får förlängt, han får evta det 1 vecka innan han slutar :S



Jag har foglossning som är värre nu mot slutet. Man annars mår jag bra. Förtuom att man är stor och klumpig :P

Kram

2010-01-08 @ 06:39:09
URL: http://saralovdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback